Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

''Siła w precyzji'' w Monte Carlo. Książę Albert i radomska załoga w roli głównej

mawi 2014-01-18 13:02:00

Prezentacja załogi i samochodu oraz start do rozpoczynającego się w przyszłym tygodniu XVII Rallye Monte Carlo Historique, odbyły się dziś na radomskim deptaku. Patronat nad załogą objęło miasto Radom. Piotr Bany i Karol Wyka wystartują pod marką „Radom siła w precyzji”. Znak do startu da im sam książę Albert.

Na czas rajdu Łada 1500s z roku 1978 zostanie oklejana angielską wersją hasła promocyjnego naszego miasta - „Radom power in precision”.

Pilot Karol Wyka jest radomianinem, kierowca Piotr Bany pochodzi z Warszawy. Pojadą tą samą trasą, na której obecnie rozgrywa się Rajd Monte Carlo, w którym już nieszczęśliwie start zakończył Robert Kubica. W rajdzie historycznym nie mogą startować samochody wyprodukowane po 1978 r.

Bany i Wyka pojadą w Monte Carlo nie po raz pierwszy i już odnosili w nim sukcesy. Przed trzema laty innym autem wygrali swoją klasę, przed dwoma Bany wygrał rajd w swojej klasie (pilotem był Marcin Wydra), a w roku ubiegłym radomska zajęła drugie miejsce wśród Polaków. Ostatnio wygrali Rajd Barbórka.

Tegoroczny start do Monte Carlo radomska załoga zaczęła w sobotę przed południem od prezentacji przed Urzędem Miejskim na ul. Żeromskiego. Z naszego miasta wyruszyła by dotrzeć do samego Boulevard Albert 1er w porcie jachtowym Monte Carlo. Rywalizacja rozpocznie się 22 stycznia, zakończy 29.

- Na 309 załóg mamy nr startowy 3, najwyższy z załóg startujących do rajdu z Monte Carlo. Nigdy się nie zdarzyło, żeby Polacy dostali tak wysoki numer. Oznacza to, że to my pierwsi wystartujemy do zlotu gwiaździstego do rajdu. I to nam da znak flagą do startu książę Albert. To zupełnie wyjątkowa sytuacja - cieszy się Karol Wyka.

Jak mówią Bany i Wyka głównym celem jest dojechanie do mety i ukończenie rajdu, który ma 2,5 tys. km. - Nasz plan minimum to dojechać do mety, bo to najważniejsze. Plan średni być najlepszymi wśród ośmiu polskich załóg, a plan maksimum to wygrać swoją klasę do 1600 ccm, która jest najliczniej obsadzona - mówi Karol Wyka a jego partner dodaje: - Wygranie swojej klasy oznaczałoby zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Liczymy, że na trasie będzie śnieg - stwierdził Piotr Bany.

To warszawianin pracował głównie nad Ładą. - Poza wyglądem zewnętrznym ma ona niewiele wspólnego z samochodem fabrycznym. Można powiedzieć, że jest skonstruowana od nowa. Zrobiłem duże przeróbki silnikowe, zawieszenia, jest nowa skrzynia biegów i skrócony tylny most, tak żeby samochód mógł się pod górę elegancko wspinać. Wszystko po to, byśmy mogli jak równy z równym konkurować z porsche, bmw, mercedesami, czy fiatami - mówi Piotr Bany.

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

 

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych