Wzmocniona identyfikacja kibiców, bezwzględne respektowanie prawa i przepisów, natychmiastowe reagowanie na naruszanie porządku podczas spotkań piłkarskich – to najważniejsze zagadnienia, o których dyskutowano w czasie spotkań. Na spotkaniu omówiono rekomendacje wojewody dla organizatorów imprez, organów wydających zezwolenia na przeprowadzenie imprez masowych, dla policji, straży pożarnej i służb porządkowych. Zaznaczono jak ważna jest ścisła współpraca między wszystkimi podmiotami.
Omawiano przypadki kradzieży, dewastacji i innych zdarzeń, których sprawcami są kibice. Policjanci zajmujący się zagadnieniem imprez masowych wskazywali na tak ważne zagadnienia, jak regulaminy imprez i wymiana informacji. Spotkania były kolejną okazją do omówienia sytuacji na stadionach. Podczas meczów piłkarskich niezbędne jest zaangażowanie odpowiedniej liczby służb porządkowych i informacyjnych oraz profesjonalizacja ich działań by stanowczo i natychmiastowo reagowały na każde, nawet najdrobniejsze przewinienia będące w sprzeczności z prawem bądź regulaminem imprezy.
Spotkanie, to inicjatywa pozwalająca na wymianę doświadczeń i wypracowanie ujednoliconych form działania w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych, pomiędzy policją, organizatorami rozgrywek, a także przedstawicielami klubów sportowych.