Jak wyjaśnia zespół, prezydent Andrzej Kosztowniak podejmuje i wydaje decyzję zgodnie z obowiązującą w tym zakresie procedurą, tzn. na podstawie kompletu złożonych przez wnioskodawcę wymaganych dokumentów oraz pisemnych opinii stosownych służb, jak policja, sanepid, pogotowie ratunkowe, straż pożarna.
Do Wydziału Spraw Obywatelskich, jako komórki Urzędu Miejskiego właściwej w tym zakresie, wpłynął wniosek Radomskiego Klubu Sportowego Radomiak 1910 SA o wydanie zezwolenia na organizowanie na stadionie przy ul. Struga 63 imprez masowych – rozgrywek piłki nożnej o Mistrzostwo II Ligi w rundzie jesiennej 2012/2013 oraz meczu towarzyskiego w dniu 25.07.2012 r. Mecze rozgrywane mają być w terminach: 25 lipca, 4 sierpnia, 18 sierpnia, 2 września, 15 września, 22 września, 29 września, 13 października 27 października, 10 listopada.
W związku z tym, że Komenda Miejska Policji zajęła stanowisko tylko w stosunku do spotkań planowanych w dniach 25 lipca oraz 4 sierpnia, decyzja prezydenta Radomia odnosi się tylko do tych dwóch meczów. Jest to decyzja zezwalająca na ich przeprowadzenie.
- Opinia Komendy Miejskiej Policji jest pozytywna w zakresie spełnienia warunków bezpieczeństwa przez RKS Radomiak 1910 SA w trakcie spotkań w dniach 25 lipca oraz 4 sierpnia. W piśmie zawarte jest stwierdzenie, że opinie w sprawie kolejnych meczów piłki nożnej o mistrzostwo II ligi wydane będą przed terminem rozegrania poszczególnych spotkań – czytamy w oświadczeniu wydanym przez Zespół Informacji Prasowej i Publicznej Urzędu Miejskiego