Postępowanie przetargowe obejmowało zakup 10 sztuk autobusów elektrycznych. Szybkie doładowywanie pojazdów pomiędzy kursami będzie możliwe dzięki tak zwanym ładowarkom pantografowym. Mają one stanąć na dwóch pętlach końcowych - na Południu (przy ulicy Sycyńskiej) i na Gołębiowie I (przy ulicy Andersa). Oprócz ładowarek na pętlach, dodatkowo ma być też 10 ładowarek zajezdniowych (cztery dwustanowiskowe oraz dwie jednostanowiskowe) - będą one zamontowane w zajezdni Żakowice (przy ulicy Wjazdowej 4). Rozmieszczenie urządzeń do ładowania pojazdów oznacza, że zgodnie z "Analizą kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych (…)" pojazdy elektryczne w pierwszej kolejności trafią do obsługi linii miejskiej 1.
Najważniejsze dane techniczne dotyczące autobusów elektrycznych oraz stacji ładowania opisał zaraz po ogłoszeniu przez MZDiK przetargu branżowy portal InfoBus - w artykule "Elektrobusy dla Radomia. Wygodne i z nowym SIP" (kliknij tu, aby otworzyć w nowym oknie). Zainteresowanych odsyłamy po szczegóły. Opisano tam też kryteria oceny ofert. Warto tu dodać, iż projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Całość dofinansowania wynosi tu aż 89 procent.