Spotkania odbyły się w siedzibach Laureatów Konkursu, którymi zostali:
• Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu
• Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu
• Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu
Kanclerz Loży Radomskiej BCC – Izabela Seweryn i Sekretarz Loży Radomskiej BCC Anna Słopiecka – złożyły oficjalne gratulacje i wyróżnienia Pani Barbarze Kalbarczyk – Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Pani Bożenie Rusinowskiej - Dyrektor Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu i Pani Dorocie Kwas – Dyrektor Pierwszego Urzędu Skarbowego w Radomiu.
Celem konkursu, tak jak w poprzednich edycjach, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
Respondentom zadano szereg pytań dotyczących różnych aspektów kontaktu z urzędami skarbowymi, m.in. dostępnej infrastruktury, poziomu obsługi, częstotliwości kontaktów czy języka, jakim urzędnicy porozumiewają się z kontaktującymi się z nimi osobami. Odpowiedzi na te pytania zostały podzielone na bloki tematyczne, pozwalające na przeanalizowanie wielu elementów składających się na wizerunek urzędów skarbowych i budowanych przez nich relacji z perspektywy przedsiębiorcy.
Wnioski z ankiety:
* klienci często kontaktują się z obsługującymi je urzędami;
* urzędy częściej kontaktują się z klientami;
* urzędy częściej odwiedzają klientów w sprawach dot. kontroli, informacje przekazują generalnie mailem i telefonicznie;
* klienci mają odpowiednie warunki do rozmowy;
* klienci często czekają na umówione spotkanie;
* szybkość załatwiania sprawy klienta jest zależna od kanału kontaktu;
* czasami urzędy odpisują na maile z opóźnieniem;
* urzędnicy są uprzejmi podczas spotkań;
* urzędnicy są kompetentni.
W tegorocznej edycji tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy” otrzymały 64 urzędy. Najwięcej urzędów zostało nagrodzonych w województwach: śląskim – 9, mazowieckim – 7, kujawsko-pomorskim – 6 oraz zachodniopomorskim – 6.