Linie miejskie 1, 2, 5, 6 i 26 od ponad dziewięciu lat obsługuje firma Michalczewski. Umowa skończy się w lipcu 2018 roku, a od sierpnia przez kolejne dziesięć lat pasażerów będą wozić fabrycznie nowe pojazdy. To efekt ogłoszonego ostatnio przetargu, w którym o przewozy walczyło siedmiu oferentów. Były to firmy z Radomia, Wrocławia, Torunia, Izabelina, a także konsorcja z Bełżyc i Świerklańca, Świętochłowic i Jaworzna oraz z Warszawy.
Radomski operator okazał się w tym postępowaniu najtańszy. Zaoferował stawkę 88.926.498 zł brutto (5,19 zł netto za wozokilometr). Wiadomo już, że kierowcy firmy Michalczewski zatrudnieni na podstawie umowy o pracę (to jeden z wymogów) będą wozić pasażerów wyprodukowanymi w Polsce autobusami marki Autosan Sancity 12LF (obecnie kursują u nas także polskie pojazdy marki Solaris Urbino 12).
Do obsługi linii 1, 2, 5, 6 i 26 potrzeba 26 sztuk, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe - na wypadek awarii któregoś z 26 podstawowych. Operator może oczywiście kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, gdy uzna to za konieczne. Wszystkie autobusy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe.
Zgodnie z warunkami podpisanej umowy, będą one ponadto wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik. Pojawią się w nich także kasowniki i urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (wyświetlacze, monitory i głosowe zapowiedzi następnych przystanków).
Autosany będą pomalowane zgodnie z aktualnie obowiązującymi wytycznymi strategii marki Radomia. Pierwsze cztery nowe autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet - 26 autobusów.