Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania w Radomiu składają wyborcy, którzy będą ujęci w spisie wyborców w Radomiu, najpóźniej w drugim dniu przed dniem wyborów, tj. do 10 lipca 2020 r. do godz. 15.30.
Z zaświadczeniem takim można głosować w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na polskim statku morskim.
Szczegółowe informacje są dostępne pod poniższym linkiem, gdzie również znajduje się formularz wniosku:
http://bip.radom.pl/ra/wybory/wybory-prezydenta-rp-za/49852,Wydanie-zaswiadczenia-o-prawie-do-glosowania-glosowanie-ponowne-w-dniu-12-lipca-.html
oraz pod numerami telefonów: (48) 36 20 786, (48) 36 20 382
Jednocześnie rekomendujemy i zwracamy uwagę, aby celem załatwienia spraw wymagających osobistego stawiennictwa w Referacie Ewidencji Ludności w Urzędzie Miejskim w Radomiu, ul. Moniuszki 9 związanych m.in. z :
- dopisaniem do spisu wyborców
- dopisaniem do rejestru wyborców
- wydaniem zaświadczenia o prawie do głosowania
- dokonywaniem wszelkich czynności meldunkowych
Mieszkańcy zgłaszali się do siedziby Urzędu Miejskiego nie później niż do godziny 18:00. Powyższe jest podyktowane koniecznością wykonania szeregu niezbędnych czynności urzędowych (w tym w rejestrach elektronicznych) związanych ze sporządzenem spisu wyborców miasta Radomia do drugiej tury wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, która odbędzie się 12 lipca 2020 roku. Dodatkowo przypominamy, że wnioski w powyższych sprawach z wyjątkiem wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania, które wydawane są „od ręki” można składać w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy e-Puap lub logując się na stronie: https://obywatel.gov.pl/.