Autobusy z systemem są odpowiednio oznakowane, aby pasażerowie nie mieli wątpliwości, jak się zachowywać. Na drzwiach (od wewnątrz oraz z zewnątrz) są czerwone naklejki z napisem "Na przystanku otwórz drzwi przyciskiem!". Zewnętrzne przyciski przy wejściach są wyróżnione napisem "Przycisk otwierania drzwi przez pasażera". Identyczne napisy są też we wnętrzu, ale pod nimi umieszczono strzałki wskazujące odpowiedni przycisk. W niektórych wozach zostały bowiem fabrycznie zamontowane na słupkach po dwa guziki - STOP oraz DRZWI. Wyłącznie drugi z nich jest do otwierania drzwi. Ten pierwszy służy do powiadamiania kierowcy o konieczności zatrzymania się na przystanku na żądanie.
- Apelujemy o uważne czytanie informacji i wskazań strzałek umieszczonych na wspomnianych naklejkach! Uwaga! Przyciski obok drzwi każdorazowo uaktywniają kierowcy, naciskając odpowiedni przycisk na swoim pulpicie w kabinie po zatrzymaniu się na przystanku. Po zamknięciu drzwi system jest automatycznie wyłączany, więc nie może być mowy o wyjściu lub wejściu do autobusu, który już ruszył z przystanku bądź zatrzymał się przed sygnalizatorem! Jeżeli w którymś autobusie nie ma żadnych naklejek związanych z ciepłym guzikiem (dotyczy to wyłącznie niewielkiej części pojazdów MPK, bo u pozostałych operatorów wszystkie wozy mają już ten system), oznacza to, że tam wciąż obowiązują dotychczasowe zasady otwierania drzwi bezpośrednio przez kierowców. W niektórych pojazdach nie ma przycisków tylko przy przednich drzwiach. Zasada jest zatem prosta - jeśli dane wejście jest oznakowane naklejkami, należy wtedy skorzystać z przycisku, a jeśli nie, to znaczy, że w tym autobusie albo w tych drzwiach systemu nie ma - tłumaczy MZDiK.
Wyjątkiem od stosowania ciepłego guzika mogą być sytuacje, gdy kierowca zauważy na przystanku lub w autobusie pasażera z ograniczoną mobilnością (na przykład niewidomego, na wózku inwalidzkim, o kulach bądź w inny sposób niepełnosprawnego), który mógłby nie poradzić sobie z samodzielnym otworzeniem drzwi. Jeśli w tłumie prowadzący pojazd nie zauważyłby takiej osoby, to MZdiK apeluje o pomoc do współpasażerów.
Kierowcy mogą ponadto wciąż sami otwierać drzwi tam, gdzie z uwagi na bardzo dużą wymianę pasażerów i tak będą oni korzystali ze wszystkich wejść. Ewentualne nieprawidłowości w działaniu systemu ciepłego guzika w autobusach można zgłaszać bezpośrednio do dyspozytorów poszczególnych operatorów. Dyspozytorzy pracują całodobowo, mają również łączność z kierowcami.