- Budowa trasy N-S była jednym z moich zobowiązań wyborczych. To jeden z najważniejszych elementów Strefy Wygodnego Ruchu. Główny cel inwestycji to usprawnienie ruchu w centrum miasta, a przede wszystkim odkorkowanie ulicy 25 Czerwca. Ten moment cieszy szczególnie, ponieważ o potrzebie budowy trasy N-S mówiło się od 30 lat, a ten rok stał sie przełomowy ponieważ możemy oddać do użytku śródmiejski odcinek - mówił prezydent Radosław Witkowski.
Nowe łącznice umożliwiają wjazd na wiadukt dla pojazdów jadących ulicą Beliny-Prażmowskiego oraz zjazd w kierunku dworca. - To rozwiązanie zdecydowanie usprawni ruch pomiędzy centrum miasta, a Glinicami i Idalinem. Warto podkreślić, że wykonawca zakończył budowę przed terminem - powiedział wiceprezydent Konrad Frysztak.
Dziś Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozpoczął jednocześnie procedurę przetargową dotyczącą trzeciego etapu budowy trasy na odcinku od Żeromskiego do Żółkiewskiego wraz z łącznicami z ulicą Energetyków i Zbrowskiego. - To też bardzo ważny odcinek, ponieważ odciąży ulicę Szklaną - podkreślił wiceprezydent Konrad Frysztak.
Przypomnijmy, że podpisana jest już także umowa z wykonawcą drugiego etapu trasy, czyli odcinka od osiedla Południe do ulicy Młodzianowskiej. Obecnie trwają prace projektowe. - Wiele dyskutowało się w Radomiu o tym, która droga może mieć największy wpływ na usprawnienie ruchu w mieście. Zawsze twierdziłem, że tą drogą jest właśnie trasa N-S i bardzo się cieszę, że najpóźniej w 2023 roku będzie ona gotowa w całości, czyli od Południa do Żółkiewskiego - dodał prezydent Radosław Witkowski.