Rada Miejska podzieliła opinię, że błędem jest przyjęcie, iż odcinek ul. Żółkiewskiego przestał pełnić funkcję drogi krajowej i stał się zbędny w sieci dróg krajowych. Władze miasta stoją na stanowisku, że oddanie do użytkowania obwodnicy Radomia w ciągu drogi krajowej nr S7 w żaden sposób nie wpłynęło na zmianę obsługi ruchu generowanego przez wschodnie i południowo-wschodnie rejony kraju w przestrzeni radomskiego węzła drogowego. Miejski odcinek drogi krajowej nr 9 jest korytarzem międzynarodowej drogi nr E371. To logiczne odgałęzienie od szlaku E77. Rozwiązanie proponowane przez Ministerstwo Infrastruktury spowodowałoby, że przerwane zostałoby połączenie dwóch dróg międzynarodowych.
Zgodnie z treścią uzasadnienia uchwały Rady Miejskiej nie bez znaczenia jest również kwestia przyszłej obsługi komunikacyjnej powstającego Portu Lotniczego Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku. Zgodnie z projektem rozporządzenia Ministra Infrastruktury dojazd do lotniska najkrótszą i najdogodniejszą trasą z północy kraju, od strony Warszawy, będzie się odbywał drogą wojewódzką od węzła Radom Północ do ronda Narodowych Sił Zbrojnych i ul. Żółkiewskiego będącą wedle proponowanych rozwiązań drogą gminną. W ocenie władz miasta jest to rozwiązanie „skrajnie niekorzystne zarówno dla pasażerów, jak i rozwoju Portu Lotniczego oraz sprzeczne z przyjętymi standardami obsługi międzynarodowych portów lotniczych”.