Nowe wiaty stanęły już w następujących lokalizacjach: Malczewskiego / Kelles-Krauza 01 i 02, Traugutta / Moniuszki (po obu stronach jezdni), Traugutta / Piłsudskiego 01 i 04, Żeromskiego / Traugutta 01 i 03, Mickiewicza / Katedra 02, Sienkiewicza / Katedra 03 oraz Witosa / Cmentarz 05. Pierwsza dziesiątka tych zadaszeń ma z boku albo z tyłu duże podświetlane gabloty na rozkłady jazdy, cenniki biletów, przepisy porządkowe i schematy sieci komunikacji miejskiej.
Dostawę i montaż 11 nowych wiat realizowała firma Sopel z Białych Błot. Koszt zadania to około 133 tysiące złotych. - Staraliśmy się, by nowe wiaty stanęły jak najszybciej po zdemontowaniu starszych, przeznaczonych do przenosin w inne miejsca. Między innymi dlatego montaż przystanków i podłączanie zasilania trwało do późnych godzin w nocy ze środy na czwartek. Pracownik naszego Działu Przewozów Pasażerskich skończył niezbędne procedury odbiorowe po północy. W czwartek brygada przystankowa wieszała natomiast w gablotach cenniki, regulaminy i rozkłady. Aktualne schematy sieci radomskiej komunikacji będą natomiast pojawiać się w nich sukcesywnie na początku przyszłego roku - czytamy na mzdik.pl.
Wybrane starsze wiaty bez gablot oraz oświetlenia zostały przeznaczone do postawienia w innych miejscach - tam, gdzie zadaszeń dotychczas w ogóle nie było, na przykład przy Sycyńskiej (w pobliżu bloków przy Posłów Greckich) i Paderewskiego (u zbiegu z Sempołowskiej). Pojawią się również przy Warszawskiej (od Witosa w kierunku centrum miasta) - w zamian za jeszcze starsze wiaty, nadające się z powodu znacznego wyeksploatowania już tylko na złom.
W tym samym czasie na radomskim Południu pojawiły się nowe tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Firma R&G Plus z Mielca zainstalowała wyświetlacze na następujących przystankach: Wierzbicka / Warsztatowa 11, Wierzbicka / Czarnoleska 07, Czarnoleska / Urszuli 01 i Sycyńska / Helleńska 03 (wszystkie w kierunku Śródmieścia). Wszystko to było możliwe dzięki inicjatywie oraz zaangażowaniu mieszkańców osiedla, którzy zgłosili taki projekt do Budżetu Obywatelskiego 2017, a następnie zagłosowali na niego. Koszt zadania wyniósł ponad 226 tysięcy złotych.