Nie ma już konieczności umawiania terminu wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich przy ul. Moniuszki 9 w sprawie złożenia wniosku lub odbioru dowodu osobistego i w sprawach dotyczących ewidencji ludności.
W Wydziale Podatków, w budynku przy ul. Kilińskiego nie trzeba natomiast umawiać się na wizytę w sprawach dotyczących złożenia lub korekty informacji i deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, a także złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach podatków lokalnych.
Przypomnijmy, że konieczności umówienia terminu spotkania nie ma przy rejestracji zgonów i sporządzania aktów zgonów. Podobnie jest w sprawach związanych z wydawaniem praw jazdy, odbiorem dowodów rejestracyjnych, a także dokonywaniem adnotacji w dowodach rejestracyjnych, ich wymian, zgłoszeń zbycia i nabycia, wydawania wtórników oznaczeń i dodatkowej tablicy rejestracyjnej oraz kasacji pojazdów. W pełnym zakresie Wydział Komunikacji wznowi bezpośrednią obsługę interesantów 28 września.
Bez konieczności wcześniejszego umówienia terminu wizyty, codziennie od 11.00 do 12.00 są również wydawane przez pracowników Wydziału Geodezji wypisy, wyrysy i mapy oraz są przyjmowane wnioski.
Wciąż działa infolinia uruchomiona w związku z pandemią. Dzwoniąc pod numer 48 36-20-860 można uzyskać informacje na temat pracy urzędu, a także bezpośrednie numery telefonów do wydziałów.
Klienci Urzędu Miejskiego nadal będą zobowiązani do zachowywania rygorów sanitarnych oraz stosowania indywidualnych środków ochrony. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi.
Przy wejściu do budynku Urzędu Miejskiego od ul. Kilińskiego 30 cały czas jest ustawiona urna, w której można zostawiać dokumenty dotyczące bieżących spraw prowadzonych przez urząd. Działa też platforma IBOM, za pośrednictwem której można składać wnioski.