Koszt zadania to około 137,5 miliona złotych, z czego 93 miliony złotych to dotacja z budżetu państwa. - Od początku mówiliśmy, że biorąc pod uwagę możliwości budżetu miasta oraz tranzytowy charakter tej ulicy, ta inwestycja powinna być finansowana w proporcji: 80 procent - budżet państwa i 20 procent - budżet miasta - dodaje prezydent Witkowski.
Wszystkie prace przy budowie alei Wojska Polskiego mają się zakończyć do czerwca 2020 roku. - Wojska Polskiego to nie tylko tranzyt, którym poruszają się TiR-y, ale również jest to droga, która komunikuje mieszkańców Rajca, Gołębiowa z Glinicami i Ustroniem. Dlatego jest to też ważna droga dla naszego ruchu lokalnego. Po zakończeniu prac, będziemy mogli poruszać się nowoczesną drogą z czterema pasami ruchu - podkreśla wiceprezydent Konrad Frysztak.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź. - Obecnie trwają prace rozbiórkowe podpór przy wiadukcie, prace ziemne przy budowie drogi odbarczającej pomiędzy ulicą Beneta a torami kolejowymi oraz przy przepuście pod nową drogę. Równocześnie trwa wycinka drzew oraz szykowanie terenu pod kolejne prace ziemne - wymienia Dominik Podsiadło, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie Budromost-Starachowice.
Po przebudowie cała aleja Wojska Polskiego, od placu Matki Bożej Fatimskiej, aż do ronda Popiełuszki, będzie mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Przy skrzyżowaniach będą też dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających. Tak samo ma wyglądać ulica Zwolińskiego od ronda Popiełuszki do granicy miasta (wylotówka w kierunku Puław i Lublina), a także fragment ulicy Żółkiewskiego od ulicy Holszańskiej (dawnej Rodziny Ziętalów) do ronda Popiełuszki.
Wszystkie te drogi będą miały podobną szerokość jak pozostała część ulicy Żółkiewskiego, czyli drogi krajowej numer 9. Samo rondo Popiełuszki, nazywane potocznie kozienickim, będzie powiększone do rozmiarów ronda Narodowych Sił Zbrojnych, zwanego potocznie warszawskim. Przy każdej z tych dróg będą udogodnienia dla pieszych i rowerzystów. Cała inwestycja będzie prowadzona pod ruchem.