Droga startowa lotniska w Radomiu została zmodernizowana i wydłużona. Pas startowy o długości 2500 m pozwoli na starty i lądownia takich samolotów, jak Boeing 787 Dreamliner (kod E).
Lotnisko Warszawa-Radom ma być przygotowane do odprawiania 3 mln pasażerów rocznie. Późniejsza rozbudowa ma umożliwić obsługę nawet 9 mln podróżnych każdego roku.
PPL zapowiada, że dzięki inwestycjom w regionie, takim jak przebudowa i modernizacja linii kolejowych oraz dróg, skróci się czas dojazdu do Radomia z takich miast jak Warszawa, Łódź, Kielce czy Lublin.
Za ponad 38 mln zł PPL podpisało umowę na zaprojektowanie i budowę budynków Lotniskowej Straży Ratowniczo-Gaśniczej i wieży Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. To o 4 mln zł mniej niż "Porty Lotnicze" zakładały, ogłaszając przetarg.
Nowy terminal lotniska Warszawa-Radom ma mieć 30 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej, 16 stanowisk odprawy paszportowej, 10 bramek wylotowych (tzw. gate'ów) i trzy karuzele do odbioru bagażu.
Łączny koszt inwestycji szacowany jest na około 1 mld zł.