Początek oraz koniec tego fragmentu trasy N-S już istnieje. Podczas budowy obwodnicy południowej powstał bowiem odcinek od węzła drogowego u zbiegu ulic Kuronia, Walentynowicz i Sycyńskiej aż do ulicy Czarnoleskiej. Kiedy z kolei budowano nowy wiadukt nad torami, łączący ulice Młodzianowską i Pallotyńską, pod spodem powstało rondo i wraz z nim odcinek do połączenia z ulicą Żakowicką. Teraz nadszedł czas na resztę długo wyczekiwanej w tym rejonie trasy.
Oferty w ogłoszonym przez nas przetargu na budowę tego etapu poznaliśmy 22 lipca (poniedziałek). Pierwszą z nich złożyło konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów oraz Budromost-Starachowice. Opiewa ona na blisko 27 milionów złotych. Drugą ofertę dostarczyła firma Strabag, która zaproponowała blisko 26,5 miliona złotych. MZDiK miał zarezerwowane na ten cel 28 milionów. Obie oferty będą szczegółowo sprawdzane pod kątem formalnym, prawnym i rachunkowym.
Wykonawcę, który wygra przetarg, czeka niemało pracy. Zamówienie obejmie zaprojektowanie i budowę nowej drogi klasy Z (tak zwanej zbiorczej) wraz z ciągiem pieszo-rowerowym, ciągami pieszo-jezdnymi, oświetleniem, kanalizacją deszczową oraz skrzyżowaniami z Żakowicką i Wjazdową. Nowe połączenie będzie miało około 1500 metrów długości.