Ścieżka biegnąca wzdłuż ulicy Jacka Kuronia, od Wiejskiej do ulicy Brata Alberta ma mieć długość 990 metrów i szerokość od 2 do 3,5 metra. Oprócz ścieżki z betonu asfaltowego powstanie też chodnik z kostki betonowej. Podobnie będzie na ulicy Przytyckiej, na 130-metrowym odcinku od ulicy Traktorzystów do Uniwersyteckiej. Z kolei droga dla rowerów, która powstanie przy ulicy Wapiennej od Wolanowskiej do granicy miasta będzie miała 980 metrów. W zakres każdej inwestycji wchodzi także montaż oświetlenia.
- To kolejny etap budowy spójnej sieci dróg rowerowych w mieście. To bardzo istotny element Strefy Wygodnego Ruchu, którą konsekwentnie budujemy. Chcemy stworzyć takie rozwiązania, które będą bilansować potrzeby kierowców, rowerzystów, pieszych oraz pasażerów komunikacji miejskiej - mówi prezydent Radosław Witkowski.
W najbliższych dniach w ramach projektu multimodalnego MZDiK ogłosi przetargi na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Żółkiewskiego, od ul. Mieszka I do ronda Narodowych Sił Zbrojnych. Po północnej stronie powstanie ścieżka rowerowa o długości 820 metrów i szerokości 2 metrów. Powstanie też chodnik z kostki betonowej. Drogi dla rowerów będą też budowane wzdłuż ulic Jana Pawła II, Wyścigowej i Brata Alberta.
- Projekt multimodalny to jednak nie tylko drogi dla rowerów. Przed nami m.in. podpisanie umowy na zakup 10 elektrycznych autobusów. Kupimy także nowe wiaty przystankowe, biletomaty i tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. W planach mamy również przebudowę parkingu wielopoziomowego u zbiegu ulic Malczewskiego i Kelles-Krauza - wylicza wiceprezydent Konrad Frysztak.
Więcej na załączonym powyżej wideo.