W poniedziałek (14 grudnia) rozpocznie się przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Gołębiowską w Radomiu. Wykonawca zdemontuje starą betonową konstrukcję. Wybudowana będzie nowa, dostosowana do prędkości 160 km/h i przejazdu cięższych składów. Od strony drogowej wiadukt zapewni dogodniejszą komunikację. Na czas niektórych prac przejazd pod wiaduktem będzie wstrzymany, a dojazdy do posesji będą z dwóch stron od ulicy Zborowskiego i od Żółkiewskiego.
Wykonawca deklaruje zakończenie robót i udrożnienie ulicy do połowy roku 2021.
Na odcinku Warka - Dobieszyn i st. Dobieszyn rozwieszona została sieć trakcyjna na obu torach. W Dobieszynie zabudowane są wszystkie rozjazdy. Na nastawni w Dobieszynie montowane są komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Od Warki do Dobieszyna montowane są zewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, m.in. samoczynna blokada liniowa. Od Dobieszyna do Woli Bierwieckiej ułożone są oba tory, nad jednym wywieszona została sieć trakcyjna. Nad drugim wywieszona jest na odcinku do Kruszyny.
Nad Pilicą na dwóch przęsłach stalowych mostów kolejowych są już tory. Obiekty mają po 200 metrów długości. Przęsło wraz z wybudowanym torem waży ponad 2400 ton. Na stacji w Warce kończą się prace przy drugim peronie i w przejściu podziemnym. Wybudowane są pochylnie, które ułatwią dojście do pociągów. Nad drogą krajowa numer 731 (ulica Lotników) w Warce gotowa jest konstrukcja nowego wiaduktu drogowego. Są filary i środkowa konstrukcja pod jezdnię.
Na początku grudnia pozyskane zostało pozwolenie umożliwiające prowadzenie prac na terenie Radomia. Przywrócenie jednotorowego ruchu na odcinku Warka - Radom planowane jest w połowie 2021 roku.
Z Warszawy do Radomia atrakcyjne podróże
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe woj. mazowieckiego.
Wartość przebudowy odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.