- Przez wiele miesięcy mieliśmy dużo okazji do rozmów nt. trasy N-S. Przypomnę, że to jeden z moich głównych postulatów i też element umowy z mieszkańcami Radomia z 2014 roku. Głównym celem tej inwestycji jest odkorkowanie Śródmieścia, tj. ul. 25 Czerwca - powiedział na wstępie Radosław Witkowski.
Prezydent Radomia dodał: - Nie będzie dziś wbicia pierwszej łopaty, tylko symboliczne jej przekazanie na ręce wykonawców inwestycji. Mam nadzieję, że w ten sposób zobowiążemy firmy do ukończenia prac w terminie.
Następnie wiceprezydent Frysztak przypomniał zakres prac budowy śródmiejskiego odcinka trasy N-S, informując, że roboty powinny zakończyć się w czerwcu przyszłego roku.
- Dołożymy wszelkich starań, żeby ten termin dotrzymać. Chcemy być jak najmniej uciążliwi dla mieszkańców Radomia - mówił z kolei Grzegorz Adamus, wiceprezes Budromost Starachowice. Firma ta - wraz z Inżynieria Rzeszów - wygrała przetarg. Dyrektor Dominik Podsiadło na zakończenie stwierdził: - Prace rozpoczniemy 18 lub 19 czerwca od wyburzeń budynków, później sukcesywnie mamy w planach rozpoczęcie prac na odcinku od dworca do wiaduktu.
Od strony dworca autobusowego pierwszy odcinek trasy N-S będzie biegł krótko od ronda Mikołajczyka, śladem ul. Beliny-Prażmowskiego, by skręcić w stronę torów kolejowych i biec tak aż do połączenia z ul. Szklaną. Jednym z najważniejszych elementów będzie węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP.
Zgodnie z projektem, na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa N-S ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Do wybudowania jest też nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii Warszawa - Radom, w tym budowa ronda u zbiegu z istniejącymi ulicami: Żeromskiego i Szklaną. Na całym odcinku powstaną także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.