Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Rozpoczęcie budowy trasy N-S, ale wbicia pierwszej łopaty tym razem nie było. Dlaczego? [WIDEO]

dm 2018-06-07 12:17:00

W czwartek nastąpiło przekazanie symbolicznej łopaty na ręce firm, które realizować będą inwestycje pn. "Budowa I etapu trasy N-S w Radomiu". Prace rozpoczną się 18 lub 19 czerwca 2018 roku i potrwają rok.

- Przez wiele miesięcy mieliśmy dużo okazji do rozmów nt. trasy N-S. Przypomnę, że to jeden z moich głównych postulatów i też element umowy z mieszkańcami Radomia z 2014 roku. Głównym celem tej inwestycji jest odkorkowanie Śródmieścia, tj. ul. 25 Czerwca - powiedział na wstępie Radosław Witkowski.

Prezydent Radomia dodał: - Nie będzie dziś wbicia pierwszej łopaty, tylko symboliczne jej przekazanie na ręce wykonawców inwestycji. Mam nadzieję, że w ten sposób zobowiążemy firmy do ukończenia prac w terminie.

Następnie wiceprezydent Frysztak przypomniał zakres prac budowy śródmiejskiego odcinka trasy N-S, informując, że roboty powinny zakończyć się w czerwcu przyszłego roku.

- Dołożymy wszelkich starań, żeby ten termin dotrzymać. Chcemy być jak najmniej uciążliwi dla mieszkańców Radomia - mówił z kolei Grzegorz Adamus, wiceprezes Budromost Starachowice. Firma ta - wraz z Inżynieria Rzeszów - wygrała przetarg. Dyrektor Dominik Podsiadło na zakończenie stwierdził: - Prace rozpoczniemy 18 lub 19 czerwca od wyburzeń budynków, później sukcesywnie mamy w planach rozpoczęcie prac na odcinku od dworca do wiaduktu.

Od strony dworca autobusowego pierwszy odcinek trasy N-S będzie biegł krótko od ronda Mikołajczyka, śladem ul. Beliny-Prażmowskiego, by skręcić w stronę torów kolejowych i biec tak aż do połączenia z ul. Szklaną. Jednym z najważniejszych elementów będzie węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP.

Zgodnie z projektem, na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa N-S ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Do wybudowania jest też nowy odcinek trasy na zamkniętych terenach kolejowych leżących wzdłuż torów linii Warszawa - Radom, w tym budowa ronda u zbiegu z istniejącymi ulicami: Żeromskiego i Szklaną. Na całym odcinku powstaną także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych