Firmy oraz organizacje pozarządowe, których płynność finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa, będą mogły złożyć wniosek o przesunięcie do 15 września terminu płatności rat podatku od nieruchomości płatnych w maju i czerwcu.
Projekt uchwały został przygotowany na podstawie zapisów ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. W związku z tym, że przesunięcie terminu płatności nie ma charakteru pomocy publicznej, procedura będzie maksymalnie uproszczona. Wystarczy informacja o pogorszeniu płynności finansowej.
- Możliwość odroczenia płatności podatku od nieruchomości, to tak naprawdę uproszczenie rozwiązań zapisanych w naszym pakiecie "Bezpieczne miejsca pracy". Został on już wcześniej wprowadzony przez miasto w oparciu o dotychczas obowiązujące przepisy. Zawarta w nim propozycja dotyczy również rozłożenia na raty zobowiązań z tytułu podatków lokalnych lub nawet ich umorzenia. Przedsiębiorcy, których dotknęły skutki kryzysu, mogą też ubiegać się o obniżenie stawki czynszu dzierżawy nieruchomości należących do gminy - mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.
Wsparcie podatników w ramach miejskiego pakietu wsparcia ma charakter pomocy publicznej (de minimis). To oznacza, że do wniosku o ulgę w podatku od nieruchomości i w podatku od środków transportowych, należy dołączyć m.in. dokumenty potwierdzające sytuację ekonomiczną czy zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie podatnik otrzymał.
Szczegółowe informacje na stronie: http://www.radom.pl/page/7162,bezpieczne-miejsca-pracy.html.