Istniejący obiekt zostanie rozebrany, a na jego miejscu powstanie nowy. Koncepcję przeprawy przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu.
Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów. Poszerzenie pozwoli na zmieszczenie na nim czterech pasów ruchu (dwóch w każdym kierunku) oraz ciągów pieszo-rowerowych po obydwu stronach jezdni. Powstaną schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Jeśli kolej zdecyduje się też na budowę przystanku kolejowego w okolicach ulicy Szklanej (rezerwa terenu jest pozostawiona przy dawnej hucie szkła Żar), istnieje możliwość dobudowania dodatkowych zejść na peron oraz wyznaczenia przystanków autobusowych na wiadukcie.
Według koncepcji MPU, spore zmiany komunikacyjne mają nastąpić po stronie Dzierzkowa. Ulice Średnia i Metalowa mają stać się drogami dwukierunkowymi. Wyjazd z nich do ulicy Lubelskiej ma odbywać się przez nowy węzeł, dzięki czemu możliwe będą tam wszystkie relacje.
Ruch ma natomiast zostać uspokojony na końcówce ulicy Kaszubskiej, z której wyjazd w prawo będzie dostępny wyłącznie dla rowerów i autobusów miejskich linii 14. Koncepcja nie obejmuje natomiast skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego, które ma być w oddzielnym opracowaniu projektowym.
Cały obiekt ma mieć około 150 metrów długości, ale część nadziemna będzie krótsza niż teraz (dłuższe mają być nasypy). - Podkreślamy jednak, że jest to tylko koncepcja MPU, a ostateczny wygląd wiaduktu i węzła drogowego będzie znany dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej! Wykonawca zadania może bowiem dokonać niezbędnych korekt - informuje MZDiK.