Asfaltowa droga rowerowa o szerokości dwóch metrów oraz chodnik z betonowej kostki o tych samym parametrach powstały po północnej stronie około 800-metrowego odcinka ulicy Żółkiewskiego (drogi krajowej numer 9), od ulicy Mieszka I do ronda Narodowych Sił Zbrojnych (nazywanego potocznie "warszawskim").
Na przecięciach z jezdniami łączącymi ulice Żółkiewskiego i Sobieskiego zbudowano wyniesione przejścia i przejazdy, co ma zapewniać większe bezpieczeństwo tak zwanym niechronionym uczestnikom ruchu. Kierowcy muszą tam zwolnić, ponieważ wjeżdżając samochodami z trasy krajowej na osiedle Michałów, znajdują się już na obszarze ograniczonej prędkości (Tempo 30).
Przejście przez ulicę Żółkiewskiego (w okolicach Centrum Handlowego Echo) zostało nieco przesunięte. Postawiono przed nim "aktywne" znaki, wyposażone w czujniki ruchu, zasilane za pomocą modułu fotowoltaicznego i wiatrowego. Nowa droga rowerowa połączyła ze sobą dwie istniejące trasy, często wykorzystywane przez cyklistów: tę biegnącą obok ulicy Warszawskiej z tą poprowadzoną wzdłuż ulic Chrobrego oraz Mieszka I.
Inwestycja za prawie 1,1 miliona złotych skończyła się ponad trzy tygodnie przed terminem. Wykonawcą tego zadania była firma Zbig-Bet z Radomia.