Marka InPost to bez wątpienia największy i zarazem najbardziej rozpoznawalny operator logistyczny, świadczący usługi na terenie naszego kraju. Oferta firmy kierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Aktualnie działania InPost skupione są wokół branży e-commerce, w tym zwłaszcza usługach kurierskich dla klientów sklepów internetowych oraz obsłudze logistycznej Paczkomatów.
Najnowszy Paczkomat opisywanej marki stanął właśnie w Radomiu. Urządzenie zlokalizowane jest na ul. Kelles Krauza 17, a dokładniej rzecz ujmując przy Zakładzie Usług Energetycznych Margo (https://inpost.pl/paczkomat-radom-rad03m-kelles-krazua-paczkomaty-mazowieckie). Umożliwia ono zarówno odbieranie, jak i nadawanie paczek. Paczkomat czynny jest 24 h, 7 dni w tygodni. Naturalnie nie jest to jedyna maszyna tego typu umiejscowiona na terenie Radomia. W celu zlokalizowanie innych Paczkomatów oraz Punktów Obsługi Paczek InPost wystarczy wejść na stronę https://inpost.pl/paczkomaty-radom.
Jak nadać paczkę w Paczkomacie?
Nadanie przesyłki w Paczkomacie InPost możliwe jest na dwa sposoby: za pośrednictwem Paczkomatu z możliwością płatności kartą lub też przy pomocy Managera Paczek.
Paczkomaty z możliwością płatności kartą
Aby nadać paczkę w Paczkomacie z możliwością płatności kartą należy wprowadzić niezbędne dane postępując zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie. W następnej kolejności wybieramy gabaryty nadawanej paczki, podajemy numery telefonów (nadawcy oraz odbiorcy) i wskazujemy Paczkomat docelowy. Teraz wystarczy już tylko zapłacić za usługę i umieścić przesyłkę we wnętrzu skrytki. Po zatrzaśnięciu drzwiczek otrzymamy wiadomość SMS z informacją o dokonaniu płatności.
Manager Paczek
Po wejściu na stronę https://manager.paczkomaty.pl należy założyć konto w Managerze Paczek i zalogować się na nie. Teraz przechodzimy do sekcji „Wyślij przesyłkę” i generujemy specjalną etykietę. Po jej wypełnieniu płacimy za usługę przy pomocy dostępnych środków, a następnie drukujemy etykietę i przyklejamy ją na uprzednio przygotowaną przesyłkę. Gotową paczkę nadajemy w Paczkomacie wybranym podczas rejestracji. Aby tego dokonać należy zeskanować numer przesyłki i podać kod nadania. Teraz wystarczy już tylko umieścić paczkę w skrytce.
Jak odebrać paczkę?
Finalizując zamówienie składane w sklepie internetowym należy zdecydować się na dostawę do Paczkomatu jednocześnie wskazując, w którym urządzeniu chcemy odebrać paczkę. Koniecznie podajmy także nasz numer telefonu oraz adres e-mail. Gdy paczka zostanie nadana na adres mailowy trafi wiadomość umożliwiająca śledzenie przesyłki. Kolejna wiadomość (SMS zawierający 6 cyfrowy kod odbioru) zostanie przesłana na podany numer telefonu w momencie dostarczenia paczki do Paczkomatu.
Aby odebrać paczkę należy udać się do wskazanego przez nas Paczkomatu, podać swój numer telefonu oraz kod odbioru. Po wprowadzeniu takowego otworzy się skrytka z paczką. Na odebranie przesyłki mamy 48 godzin (liczone od momentu otrzymania kodu). Odbiór paczki możliwy jest również za pośrednictwem aplikacji mobilnej InPost.
Korzystanie z Paczkomatów to rozwiązanie niezwykle tanie (jedna z najniższych cen na rynku), wygodne (urządzenia są dostępne 24/7) i zdecydowanie bardziej ekologiczne niż usługi kurierskie. Warto z niego korzystać zwłaszcza, że sieć dostępnych urządzeń powiększa się z każdym miesiącem.