- Jest to teren o łącznej powierzchni około 40 hektarów. Chcemy, by podobnie jak to widzimy po przeciwnej stronie dawnej krajowej „siódemki”, powstawały tu siedziby kolejnych firm. Mam nadzieję, że atrakcyjna lokalizacja i dobrze przygotowane tereny przyciągną inwestorów, którzy będą tworzyć nowe miejsca pracy - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Łączna długość nowych jezdni wynosi około 2,1 kilometra. Ulica Macieja Rataja została wybudowana na odcinku od ulicy Warszawskiej do końca terenu ogrodów działkowych. Powstały także dwie zupełnie nowe drogi - jedna łącząca ulicę Macieja Rataja z ulicą Wincentego Witosa oraz druga, która połączyła tę jezdnię z ulicą Warszawską. Zadanie obejmowało między innymi prace rozbiórkowe, budowę przepustów, wykonanie podbudowy jezdni oraz nawierzchni z kostki betonowej. Są także chodniki z kostki, trawniki, oświetlenie uliczne i niezbędne oznakowanie.
Przypomnijmy, że teren przemysłowy funkcjonuje już na Wólce Klwateckiej, między ulicami Warszawską, Grobickiego, Adwentowicza, Mroza i Legackiego. By umożliwić realizację kolejnych inwestycji został opracowany i uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Wólka Klwatecka II", obejmujący swym zasięgiem dawne ogródki działkowe po wschodniej stronie ulicy Warszawskiej. Budowa układu drogowego na tym terenie trwała formalnie przez dwa lata, choć większość podstawowych prac drogowych została zrealizowana już wiosną.
Wykonawcą inwestycji była radomska firma Budromex. Koszt zadania to ponad 5,48 miliona złotych. Miasto uzyskało dofinansowanie od Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz z Funduszu Dróg Samorządowych.