Mają to być nowoczesne, klimatyzowane, niskopodłogowe autobusy jednej marki. Każdy z nich musi mieć co najmniej 140 miejsc dla pasażerów, w tym 25 procent miejsc siedzących. Konstrukcja pojazdów ma gwarantować minimum 12 lat eksploatacji przy średnim rocznym przebiegu 80 tysięcy kilometrów. Każdy pojazd będzie miał czworo dwuskrzydłowych drzwi, elektroniczne wyświetlacze, a także systemy: tak zwanego ciepłego guzika, informacji pasażerskiej, w tym monitory LCD i głosowe zapowiedzi przystanków oraz karty miejskiej.
- Nowoczesne miasto musi mieć nowoczesną komunikację, To zresztą był jeden z elementów mojej umowy z mieszkańcami. Dlatego systematycznie na ulicach Radomia pojawiają się nowe autobusy, które zastępują te najbardziej wysłużone. Teraz MPK zamawia sześć dużych, nowoczesnych autobusów, ale to nie koniec, bo kolejnych 10 nowych, elektrycznych przegubowców chcemy kupić przy wsparciu unijnych funduszy w ramach przygotowywanego projektu multimodalnego - mówi prezydent Radosław Witkowski.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji czeka na oferty do 13 kwietnia. Zwycięzca przetargu będzie miał na dostarczenie nowych autobusów 170 dni od dnia podpisania umowy. Autobusy mają być wzięte w leasing na 10 lat. Zamawiający może je potem odkupić za 1 procent wartości netto przedmiotu leasingu.