Wtorek 24 września
Gerarda, Teodora, Hermana
RADOM aktualna pogoda

Niepełnosprawna 88-latka, która zginęła pod kołami lawety uznana za winną!

roch 2013-04-19 08:41:00

Starsza kobieta poruszająca się o kulach, która pod koniec listopada ur. zginęła na przejściu dla pieszych potrącona przez lawetę, została uznana za winną. 88-latka próbowała przejść przez czteropasmową ruchliwą ulicę.

Do śmiertelnego wypadku doszło 27 listopada ubiegłego roku około południa. 88-latka poruszająca się o kulach usiłowała przejść przez ul. 25-go Czerwca. Od ulicy Struga w kierunku ulicy Żeromskiego jechał pojazd z lawetą, którym kierował 53-letni mężczyzna. Kierowca potrącił kobietę na oznakowanym przejściu dla pieszych. Kobieta zginęła na miejscu. 

Według Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji policja przypisała winę kobiecie. Warto zaznaczyć, że kobieta poruczała się o kulach i próbowała przejść przez czteropasmową bardzo ruchliwą jezdnię. Bratwo Rowerowe zastanawia się czy zadziałała tutaj zasada, że „w przypadku wypadków śmiertelnych zmarły nie ma szans się bronić?”. Śledztwo w sprawie zostało umorzone, bo jak mówi Małgorzata Chrabąszcz, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Radomiu, prokurator na bazie opinii biegłego orzekł, że to starsza kobieta złamała zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego i w ostatniej chwili weszła na ulicę.

- Wyrok nie jest prawomocny. Sąd Rejonowy w Radomiu będzie teraz sprawdzał słuszność opinii prokuratora, jednak z opinii biegłego wynikało, że to kobieta wtargnęła na ulicę. 4 kwietnia do Sądu Rejonowego zostały złożone odpowiednie dokumenty - wyjaśnia Chrabąszcz.

Bractwo Rowerowe zastanawia się także, jak obciążenie winą zmarłej ma się do przepisów Prawa o Ruchu Drogowym: artykuł 26. 7. "W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd pojazd w celu umożliwienia jej przejścia" oraz artykuł 47.4. "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających".

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych