W projekcie pod tytułem „Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” biorą także udział szkoły z Cypru, Włoch i Turcji. Polska jest koordynatorem tego przedsięwzięcia.
Pierwszym zadaniem, do którego zaproszono uczniów PSP nr 4, było zaprojektowanie logo, które nawiązywało do czterech państw partnerskich - Polski, Turcji, Włoch i Cypru oraz do nazwy projektu. Zwycięska praca jest oficjalnym logo projektu i towarzyszy wszystkim działaniom.
Pomimo pandemii udało się nawiązać współpracę z uczniami z Turcji, Włoch i Cypru. Już dwa razy uczniowie ze szkół partnerskich spotkali się online, dzięki czemu mogli poznać się i porozmawiać o swoich pasjach. Wśród zadań projektowych znalazły się prezentacje własnych szkół, samodzielnie wykonane kartki świąteczne dla kolegów ze szkół partnerskich oraz multimedialne prezentacje naszego miasta: https://tiny.pl/9tjlq, http://www.psp4.radom.pl/webs/projektymiedzynarodowe/Radom2021.pdf.
Przygotowane przez uczestników projektu quizy i zagadki stały się okazją do nauki, zabawy i konwersacji podczas spotkań online. Zajęcia te pomogły w budowaniu relacji pomiędzy uczniami z różnych krajów. Nie mogło także zabraknąć aktualnych tematów: „Życie ucznia w czasie pandemii”. Prace można obejrzeć tutaj: https://tiny.pl/9tx59.
W dniach 27 września - 2 października 2021 r. odbyło się pierwsze spotkanie przedstawicieli krajów partnerskich. Panie: Monika Podsiadło, Joanna Narożnik i Inga Mleczkowska-Stępniewicz, szkolne opiekunki projektu, odwiedziły tureckie miasto Catalca. Prowadzono tam rozmowy projektowe, omawiano sposób funkcjonowania szkoły, obserwowano zajęcia. Nauczycielki zostały również zaproszone na spotkanie z władzami miasta oraz przedstawicielami tureckiego wydziału edukacji.
Tureccy nauczyciele języka angielskiego oraz przybyli goście uczestniczyli w konferencji, podczas której pani Monika Podsiadło, jako koordynator projektu, zachęcała do realizacji międzynarodowych projektów Erasmus+ i eTwinning oraz wprowadziła obecnych w zagadnienia dotyczące nauczania przyjaznego mózgowi. Nauczyciele mieli także okazję zobaczyć najważniejsze, zabytkowe miejsca stolicy, poznać kulturę i obyczaje kolegów z Turcji.