Nowa droga rowerowa została dobudowana po południowej stronie ulicy Maratońskiej, od stacji paliw Orlen na Halinowie do ronda Łaskiego. Powstały przejazdy przez ulice Maratońską oraz Kielecką. Dalej trasa biegnie po północnej stronie ulicy NSZZ Solidarność i włącza się w jej jezdnię odbarczającą. Kolejny nowy odcinek przebiega wzdłuż rzeki Cerekwianki - aż do ulicy Wolanowskiej, gdzie powstał wlot w jezdnię odbarczającą prowadzącą do Wapiennej. Na nowy blisko 900-metrowy ciąg rowerowy wykonawca udzielił 3-letniej gwarancji. Prace kosztowały blisko 591 tysięcy złotych.
Inwestycja została zrealizowana przede wszystkim z myślą o tych, którzy chcą podróżować rowerem poza Radom. - W ramach projektu multimodalnego, który będzie realizowany przy wsparciu funduszy unijnych, powstanie też przedłużenie drogi rowerowej od ulicy Wapiennej, przez Cerekiew, Jarosławice aż do miejscowości Młódnice. To umożliwi sprawny i bezpieczny dojazd np. nad zalew w Domaniowie - zapowiada prezydent.
W obecnej kadencji w Radomiu powstały blisko 24 kilometry dróg dla rowerów. W najbliższych planach, w ramach projektu multimodalnego planowana jest budowa kolejnych 8 kilometrów dróg lub ciągów pieszo-rowerowych, m.in. wzdłuż ulic Szarych Szeregów, Kozienickiej, Struga, Wiejskiej, Jana Pawła II, Wyścigowej, Żółkiewskiego, Warszawskiej i Przytyckiej. Planowane jest też połączenie bulwarów nad Mleczną z ulicą Maratońską, a także wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów m.in. na ulicach: Wernera, Perzanowskiej, Nowej Woli Gołębiowskiej, Sobieskiego, Okulickiego, Wierzbickiej, Kosowskiej, Szydłowieckiej, Wolanowskiej i Zielonej. Nowe drogi dla rowerów powstaną również wzdłuż trasy N-S czy zmodernizowanych dróg nr 9 i 12 - informuje oficjalny portal miasta.