12-metrowe, niskopodłogowe autobusy klasy MAXI wyprodukowane zostały w 2008 roku. Dotychczas woziły pasażerów w norweskim Oslo. Spełniają wszystkie wymogi współczesnego taboru pasażerskiego, dysponując: silnikiem zgodnym z wysoką normą emisji spalin EURO 5, klimatyzacją, monitoringiem, kasownikami w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej oraz tzw. ciepłym guzikiem. Wszystkie dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Każdy z pojazdów umożliwia przejazd przynajmniej 80 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Nowo pozyskane autobusy zastąpią najstarsze w taborze miejskiego przewoźnika Neoplany, wożące radomian od blisko 20 lat. Będą obsługiwały linie: 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 21, 23, 24, 25.
W ramach sukcesywnej odnowy taboru, radomskie MPK pozyskało od 2014 roku 53 autobusy, znacznie poprawiając średni wiek użytkowanej floty. Obecny - około 9 lat, jest znacznie wyższy od średniej krajowej. W najbliższych planach spółki jest dalszy rozwój taboru niskoemisyjnego, w tym pozyskanie autobusów o napędzie elektrycznym.
Obecnie MPK w Radomiu Sp. z o. o. posiada 134 autobusy. Obsługuje nimi 18 linii miejskich, przewożąc rocznie blisko 30 mln pasażerów.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>