Uruchomione e-usługi publiczne dotyczą często załatwianych, typowych spraw, a główną korzyścią dla mieszkańca jest możliwość ich załatwienia bez konieczności wizyty w urzędzie. Jednym z elementów portalu jest system kolejkowy umożliwiający mieszkańcom umawianie wizyt np. w Wydziale Komunikacji czy w Wydziale Spraw Obywatelskich.
Internetowe biuro obsługi mieszkańca ibom.radom.pl powstało w ramach projektu „Nowoczesne e-usługi dla mieszkańców Radomia” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Miasto uzyskało dofinansowanie w wysokości ponad 2,6 mln złotych, które pokryło 80 procent kosztów. W ramach projektu sfinansowano zakup niezbędnego sprzętu komputerowego, wdrożenie dedykowanego oprogramowania oraz zakup niezbędnego sprzętu w instytucjach kultury. Projekt umożliwił integrację systemów informatycznych oraz wykorzystanie do świadczenia e-usług publicznych: platformy krajowej (ePUAP) oraz platformy regionalnej (Wrota Mazowsza). Uruchomienie portalu e-usług integruje systemy informatyczne działające w Urzędzie Miejskim oraz podnosi bezpieczeństwo teleinformatyczne.
Ze względu na złożoność projektu wynikającą głównie z integracji kilku systemów teleinformatycznych, na początkowym etapie funkcjonowania platformy ibom.radom.pl sukcesywnie będą uruchamiane kolejne usługi. W przypadku stwierdzenia ewentualnych problemów w ich działaniu lub propozycji zmian, Urząd Miejski prosi o przekazywanie informacji obsłudze platformy. To umożliwi wprowadzenie ewentualnych poprawek i uzupełnień, które w możliwie najpełniejszy sposób dostosują system do oczekiwań użytkowników.
Lista spraw, które mieszkaniec Radomia załatwi przez Internet z pośrednictwem platformy ibom.radom.pl - tutaj.
Ponadto istnieje możliwość regulowania zobowiązań podatkowych wobec Gminy i opłat za zajęcia w domach kultury. Można też rezerwować wizyty w wybranych komórkach organizacyjnych Urzędu Miejskiego, np. Wydziale Komunikacji, Wydziale Spraw Obywatelskich.
Warunkiem korzystania z platformy jest zalogowanie się do portalu poprzez profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany.