Na bieżąco monitorujemy funkcjonowanie wszystkich biletomatów. W logach tych urządzeń są zapisywane wszelkie informacje o transakcjach przeprowadzanych przez pasażerów i ewentualnych usterkach. Z logów wynika jasno, że zdecydowana większość błędów w działaniu urządzeń jest, niestety, spowodowana ich niewłaściwą obsługą. Mamy całą kolekcję mocno uszkodzonego bilonu, którym próbowano płacić za bilety autobusowe. Monety skrzywione lub z mechanicznie uszkodzonym obrzeżem są w stanie zablokować tak zwany tor monet wewnątrz biletomatu. W efekcie tego, do momentu przyjazdu na miejsce naszych techników, kolejni pasażerowie nie mogą zapłacić gotówką, a tylko kartami płatniczymi. To samo dotyczy również bilonu pochodzącego z innych krajów bądź monet okolicznościowych, których waga i wielkość odbiega od standardowych dwu- czy pięciozłotówek - czytamy na mzdik.pl. Kilka przykładów na zdjęciach poniżej.
Mimo że na każdym biletomacie są naklejki informujące o tym, gdzie znajduje się kieszeń do banknotów albo czytnik kart płatniczych, nie są rzadkością przypadki wpychania monet w szczeliny przeznaczone na banknoty, a nawet do czytników kart płatniczych. Zdarzają się również próby płacenia za bilety banknotami tak zniszczonymi (na przykład porwanymi), że powodują one zablokowanie urządzenia. Niektórzy pasażerowie usiłują z kolei zapłacić za bilet przed wybraniem na monitorze jego rodzaju i sposobu płatności. Tymczasem tryb postępowania wyświetla się na ekranie. Niestety, są też przypadki celowego zapychania szczelin, żeby inne osoby nie mogły potem skorzystać z automatów.
- Niewłaściwe użytkowanie automatów wpływa na jakość ich działania. Nasi serwisanci z takimi przypadkami spotykają się nagminnie. Apelujemy - przed skorzystaniem z biletomatu przeczytajcie instrukcję obsługi - dodają pracownicy MZDiK.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>