PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 29,5 mln zł (netto) na budowę nowych rozjazdów na stacji Radom. Inwestycja jest istotna dla zapewnienia sprawnego dojazdu do przystanku Radom Wschodni od strony stacji Radom, Warszawy i Dęblina. Wykonawcą zadania jest Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu.
- Cieszę się, że prace związane z budową nowego przystanku Radom Wschodni idą sprawnie. To ważna inwestycja, która mieszkańcom miasta przybliży kolej. Tylko w zeszłym roku, w ramach Krajowego Programu Kolejowego na polskiej sieci kolejowej przybyło 20 nowych przystanków. To realne zwiększenie dostępu do kolei, eliminacja wykluczenia komunikacyjnego w wielu miejscach kraju - powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Podstawowy zakres inwestycji zostanie zrealizowany do końca października. Zamontowane zostaną dwa rozjazdy. Specjalny rozjazd łukowy zostanie dostarczony na plac budowy w gotowych blokach, co ułatwi i przyspieszy jego montaż. Zabudowa pozostałych rozjazdów, nastąpi w kolejnym etapie prac.
- W realizowanych projektach uwzględniamy potrzeby mieszkańców i zwiększamy dostępność kolei. Budowa nowego przystanku Radom Wschodni zapewni lepszą komunikację i możliwość łączenia różnych środków transportu. W mieście, poza przystankiem Radom Wschodni, mieszkańcy zyskają trzy dodatkowe przystanki. Kolej uzupełnia system komunikacyjny i zapewni lepsze dojazdy do pracy i szkoły oraz wyjazdy okazjonalne - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej na nowy przystanek Radom Wschodni. Peron wyspowy będzie zlokalizowany pod wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Żeromskiego. Schody ruchome i winda zostaną wybudowane przez miasto podczas przebudowy wiaduktu drogowego na ulicy Żeromskiego. Na przystanku będą mogły się zatrzymywać pociągi regionalne i dalekobieżne.
Kolej w Radomiu zmienia się dla pasażerów
Na stacji Radom zamontowany jest nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej. Dla podróżnych przygotowano 61 wyświetlaczy oraz infokiosków. Na wyświetlaczach podawane są informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów. Na infokioskach pasażer może odczytać aktualny rozkład jazdy. Dla sprawdzenia właściwej pracy urządzeń do sierpnia jest okres testów.
W ramach inwestycji między Warszawą a Radomiem zostaną wybudowane trzy nowe radomskie przystanki: Radom Stara Wola, Radom Brzustówka, Radom Gołębiów. Widać już zarys peronu przystanku Radom Stara Wola – wykonawca ustawił konstrukcje ścianek. Przygotowywany jest teren pod nowe tory.
Od Warki do Radomia budowany jest nowy drugi tor. Ułożone zostały szyny i podkłady na 22 kilometrowym odcinku. Gotowy jest już nowy most kolejowy nad Pilicą. Układane są nim tory. Między Czachówkiem a Warką położono tor na ponad 18 km odcinku. Na przystankach i stacjach budowane są nowe perony.
Przywrócenie jednotorowego ruchu na odcinku Warka – Radom planowane jest w grudniu 2020 roku. Zakończenie wszystkich prac na tym odcinku planowane jest w II połowie 2021 roku. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku.