Piątek 20 września
Eustachego, Filipiny, Faustyny
RADOM aktualna pogoda

Co z Miejskim Urzędem Pracy w Radomiu?

dm 2020-08-14 15:31:00

- Zgodnie z deklaracją złożoną podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej, podtrzymuję stanowisko, że w przypadku uzyskania odpowiedzi oraz jasnego stanowiska dotyczącego kosztów funkcjonowania MUP, złożę projekt uchwały popierający powstanie takiego urzędu. Do dziś nie otrzymałem odpowiedzi na zadane pytania, dlatego skierowałem pismo w przedmiotowej sprawie, na niemal 3 tygodnie przed planowaną sesją - mówi radny PiS, Łukasz Podlewski. Interpelację w tej sprawie, publikujemy w całości poniżej.

"W związku z przedstawioną propozycją prezydenta miasta Radomia w zakresie utworzenia miejskiego urzędu pracy oraz usytuowania wskazanego urzędu w budynku przy ul. Kościuszki 1 w Radomiu proszę o odpowiedź na poniższe pytania:

1. Czyją własnością jest wskazana nieruchomość położona przy ul. Kościuszki 1?

- Wg posiadanej wiedzy nieruchomość położona przy ulicy Kościuszki 1 stanowi własność spółki RTBS „Administrator”. Czy Prezydent Miasta przygotowując przedmiotową uchwałę konsultował posadowienie w niej Miejskiego Urzędu Pracy z władzami spółki? Proszę o przesłanie protokołu z posiedzenia zarządu spółki lub innego dokumentu w tym zakresie.
- Czy Prezydent wraz z Zarządem spółki RTBS „ Administrator” analizował skutki finansowe dla wskazanej spółki poprzez funkcjonowanie we wskazanej nieruchomości MUP? Proszę o przesłanie takich analiz.

2. Kiedy została przeprowadzona analiza możliwości dostosowania wskazanego budynku na potrzeby działalności MUP? – proszę o przesłanie takiej analizy.

3. Kto i kiedy dokonał wyceny przeprowadzenia remontu?

- Proszę o przesłanie takiej wyceny wraz z załączonym harmonogramem rzeczowo-finansowym
- Proszę również o przesłanie przeprowadzonej ekspertyzy w zakresie bezpieczeństwa użytkowania obiektu. Taka ekspertyza jest niezbędna tak, aby sytuacja związana z parkingiem przy ulicy Kelles-Krauza się nie powtórzyła.

4. Proszę o przesłanie wyceny kosztów budowy sieci oraz infrastruktury teletechnicznej.

5. Ilu pracowników zatrudnionych w Powiatowym Urzędzie Pracy znalazłoby zatrudnienie w nowoutworzonym MUP?

- Jak ma wyglądać struktura zatrudnienia w MUP? Proszę o przesłanie schematu zatrudnienia.
- Czy pracownicy, którzy będą zatrudnieni w MUP zachowają dotychczasowe świadczenia w zakresie okresu zawartych umów, okresów wypowiedzeń itp.?
- Proszę o przesłanie również kwot brutto na poszczególnych stanowiskach wg schematu.
- Proszę również o przesłanie informacji w zakresie średniej kwoty brutto wynagrodzenia dla pracowników UM i innych jednostek.

6. Ponadto proszę o wskazanie sposobu przekazania wyposażenia stanowiącego obecnie własność PUP/Starostwo Powiatowe ( sprzęt komputerowy, urządzenia, meble itp.).

Podczas sesji Rady Miejskiej w Radomiu przedstawiciele prezydenta oraz radni zwracali szereg uwag dotyczących funkcjonowania PUP, obowiązujące porozumienie pomiędzy Gminą Miasta Radomia a Starostwem Powiatowym zostało zawarte kilkanaście lat temu. Czy od chwili rozpoczęcia poprzedniej kadencji Prezydent oraz radni zwracali takie uwagi w zakresie funkcjonowania PUP? Mając na uwadze dobro mieszkańców Radomia (nie tylko osób bezrobotnych, ale również przedsiębiorców) proszę o odpowiedź na pytania:

7. Ile razy Prezydent Radosław Witkowski od początku roku 2019 do końca czerwca odbył spotkań z przedstawicielami Starostwa Powiatowego w Radomiu lub dyrekcją PUP w celu usprawnienia działalności PUP?

- Ile takich spotkań odbył Pan prezydent od początku kadencji podczas których wskazywał na potrzebę zmian w działalności PUP (proszę o przesłanie notatek/raportów oraz pism wysłanych w tym zakresie do władz Starostwa Powiatowego w Radomiu lub PUP Radom).

8. Jakie działania wspierające działalność PUP podjął Prezydent w zakresie uruchomienia środków z tzw. „Tarczy”.

Mając na uwadze, że pełnomocnik ds. powołania miejskiego urzędu pracy został powołany kilka lat temu proszę o przesłanie informacji dotyczącą podjętych przez kolejne lata działań. Nadmieniam, że taką prośbę skierowałem dwukrotnie podczas sesji Rady Miejskiej, jednak nie uzyskałem na nią odpowiedzi.

Proszę o przesłanie kserokopii pism, analiz, uwag itp. Kto z kierownictwa UM lub kolegium prezydenta koordynował lub nadzorował działania pełnomocnika ds. powołania UM?

Powyższe pismo oraz pytania kieruję w związku z deklaracją złożoną podczas posiedzenia Rady Miejskiej w Radomiu.

Mając na uwadze powyższe jak również dobro mieszkańców Radomia, przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie miasta, ale również pracowników Powiatowego Urzędu Pracy proszę o rzetelną odpowiedź sporządzoną bez zbędnej zwłoki.

Ponawiam również apel, że dyskusja w sprawie powołania nowego urzędu winna być przeprowadzona przy udziale wszystkich zainteresowanych stron: Starosta Powiatu Radomskiego. Prezydent Miasta Radomia, Dyrekcja PUP.

Tylko taki sposób procedowania tak ważnej sprawy, jak również odpowiedź na powyższe kwestie pozwoli podjąć merytoryczną decyzję, która będzie najlepszą dla radomian. Podczas poprzedniej sesji Rady Miejskiej nie otrzymałem odpowiedzi na zadane pytania a na podjęcie decyzji dotyczącą głosowania „za” lub „przeciw” otrzymałem kilkanaście minut dlatego skierowałem prośbę do wiceprezydenta Mateusza Tyczyńskiego o wycofanie wskazanego projektu uchwały.

Dlatego pytanie kieruję na piśmie. Najbliższa sesja Rady Miejskiej odbędzie się 28 lub 31 sierpnia. Mam nadzieję, że te kilkanaście dni to czas wystarczający na sporządzenie odpowiedzi, jak również przygotowanie kserokopii."

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych