Do tej pory firmą odpowiedzialną za tę usługę było przedsiębiorstwo „Rewizor” z Gdyni. Nowego przetargu nie udało się rozstrzygnąć, gdyż MZDiK przeznaczył na kontrolowanie biletów przez kolejne cztery lata 5,3 mln zł, natomiast oferenci zarządali od 6,1 do 14,6 mln zł. Przetarg w połowie lipca unieważniono.
- Z uwagi na fakt, iż żadna z firm startujących w przetargu nie złożyła satysfakcjonującej oferty, MZDiK będzie zatrudniał chętnych do wykonywania tej pracy - poinformował rzecznik MZDiK, Dawid Puton. jak wyjaśnia "takie posunięcie ma po pierwsze usprawnić kontrolę biletów oraz podnieść wysokość wpływów z windykacji".
- Kontrola biletów wykonywana przez pracowników MZDiK to także oszczędności. Z analiz jakie zostały przeprowadzone wynika, że mowa jest o kwocie około 2,5 może 3 milionów złotych na przestrzeni 4 lat - wylicza Dawid Puton.
Informację o naborze pracowników do kontroli będzie można wkrótce znaleźć w siedzibie MZDiK na tablicy ogłoszeń.