- Pandemia koronawirusa ograniczyła w ostatnich miesiącach działalność społeczną. Jedną z pierwszych akcji, jaką po przerwie decydujemy się przeprowadzić w naszym mieście, to Kupuj Polskie. Pragniemy w ten sposób pomóc lokalnym przedsiębiorcom i polskiej gospodarce w przetrwaniu kryzysu - mówi Zuzanna Okulska-Bożek z Młodzieży Wszechpolskiej.
Na Placu Jagiellońskim zorganizowana została wspólna konferencja prasowa. Organizatorzy przedstawili plan i cel kampanii na najbliższe miesiące. Zaraz po konferencji zostały rozdane ulotki informacyjne. Organizatorzy prowadzili dyskusje oraz tłumaczyli radomianom, jak ważne dla rozwoju i jej gospodarki są najprostsze, codzienne, konsumenckie decyzje oraz informowali, w jaki sposób można sprawdzić, czy produkt, po który sięgamy, jest w rzeczywistości polski.
- Pragniemy, aby Polacy wyzbyli się kompleksów, uwierzyli w to, że polskie często oznacza lepsze oraz zaczęli inwestować w lokalne przedsiębiorstwa, troszcząc się o dobro narodu i stymulując rozwój polskiej gospodarki - powiedział Franciszek Kowalczyk z Ruch Światło-Życie Diecezji Radomskiej.
W najbliższych tygodniach organizatorzy będą rozdawać ulotki informacyjne na głównych ulicach Radomia, a w witrynach sklepów, za zgodą właścicieli, wywieszone zostaną plakaty. Przebieg całej kampanii społecznej "Kupuj Polskie - Swój do swego po swoje" można śledzić na stronach organizatorów akcji.