W ciągu ostatniego tygodnia dni publiczność obejrzała 10 spektakli. "Cieszymy się, że Radom na czas festiwalu staje się prawdziwym domem Gombrowicza, jego teatru, jego twórczości, czytanej pod różnymi szerokościami geograficznymi i przetłumaczonej na czterdzieści języków. Z nadzieją czekamy na kolejną edycję, która przypadnie za dwa lata, w sto dwudziestą rocznicę urodzin autora „Ślubu”- napisali jurorzy w końcowym komunikacie.
- Gombrowicz nie jest łatwy, ale ważne jest to, że ta sala się zapełniała. Dziękuję dyrekcji teatru i wszystkim, którzy byli zaangażowani w organizację festiwalu, bo jest to wydarzenie ważne nie tylko dla Radomia. To był trudny festiwal, bo po czasie pandemii premier było mniej, a dodatkowo sytuacja finansowa firm nie zachęca do tego, aby dzielić się pieniędzmi z kulturą. Mam nadzieję, że za dwa lata ta sytuacja będzie na tyle stabilna, że spotkamy się tutaj ponownie i będziemy mogli się cieszyć festiwalem na bardzo wysokim poziomie - mówił podczas uroczystego zakończenia festiwali wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Oprócz Grand Prix jury przyznało również zespołową nagrodę aktorską w wysokości 6 tys. zł dla Teatru Simul, Koniereni z Japonii. Nagroda w wysokości 6 tys. zł trafiła także dla Cezarego Tomaszewskiego za reżyserię spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” Teatru Ludowego w Krakowie.
Dwie równorzędne nagrody aktorskie w wysokości 5 tys. zł każda otrzymali: Beaty Schimscheiner za kreację Iwony w przedstawieniu „Iwona, księżniczka Burgunda” Teatru Ludowego w Krakowie oraz Tomasz Schimscheiner za kreację Gonzala w „Trans-Atlantico” Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.
Nagroda w wysokości 5 tys. zł została przyznana Michałowi Draczowi za scenografię do spektaklu „Zbrodnia z premedytacją” Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu.
Wyróżnienie zespołowe w wysokości 4 tys. zł przyznano Teatrowi Culitos z Buenos Aires w Argentynie.
Wyróżnienie w wysokości 3 tys. z otrzymała Anna Pijanowska za rolę Izy w spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” Teatru Ludowego w Krakowie. Takie samo wyróżnienie jury przyznało Piotrowi Kondratowi za rolę Lokaja w spektaklu „Zbrodnia z premedytacją” Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu.
Wyróżnienie w wysokości 3 tys. trafiło również do Mateusza Śmigasiewicza za muzykę w spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie.
Nagrodę publiczności zdobył „Trans - Atlantico” Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.