Listopadowy koncert to już finał Konkursu Arboretum. Spośród 118 nadesłanych partytur jury konkursu w składzie: Prof. Krzysztof Penderecki – przewodniczący, Paweł Mykietyn, Paul Patterson, Maciej Żółtowski zakwalifikowało do finału tylko sześć prac, które też usłyszymy w trakcie koncertu: Stefano Bonilauri (Włochy): Mare Interrotto per tredici archi,Giovanni Dario Manzini (Włochy): A Current Under Sea Picked his Bones in Whispers, Fabio Nieder (Niemcy): 3 unvollendete Portraits für Streichorchester, Satoshi Ohmae (Japonia): Symphonic canticle for string orchestra, Rita Ueda (Kanada): ice melting… trickling gently..., Guo Yuan (Chiny): Three Times – for string orchestra.
Spośród nich Profesor Krzysztof Penderecki osobiście zdecyduje, który z kompozytorów stworzył dzieło godne szczególnego uznania.
W ocenie utworów finałowych pomoże najwyższy kunszt wykonawczy i interpretacyjny Radomskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Macieja Żółtowskiego.
Przyznane zostaną trzy nagrody regulaminowe: 30000, 10000 i 5000 zł.
W tym roku zostanie przyznana także nagroda publiczności. Każda osoba z widowni będzie mogła wskazać na przygotowanych wcześniej kartach do głosowania jeden z utworów. Kompozycja, która uzyska największe poparcie, otrzyma nagrodę w wysokości 5 000 PLN, ufundowaną przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.
Honorowy Patronat nad Konkursem Arboretum objął Prezydent Miasta Radomia, Andrzej Kosztowniak oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Koncert odbędzie się w Sali Koncertowej im. K. Pendereckiego w Zespole Szkół Muzycznych w niedzielę 30 listopada o godz. 18. Cena biletu: I strefa - bilet normalny 20 PLN, bilet ulgowy 17 PLN, II strefa - bilet normalny 14 PLN, bilet ulgowy 12 PLN.
Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski Krzysztofa Pendereckiego Arboretum to projekt realizowany we współpracy Radomskiej Orkiestry Kameralnej i profesora Krzysztofa Pendereckiego.
Konkurs organizowany jest w cyklu dwuletnim. Jego pierwsza edycja, której laureatem jest Bartosz Kowalski, odbyła się w 2012 roku.
Arboretum to konkurs autorski, w którym odpowiedzialność nie zostaje rozłożona na kilka, często bliżej nie znanych osób. Zderzenie, teoretycznych często, koncepcji kompozytora z żywym wykonaniem i wydanie ostatecznego werdyktu dopiero po nim, otwiera drogę do włączenia prawdziwie wartościowych utworów w regularny obieg artystyczny. Jest to także koncepcja atrakcyjna dla publiczności, której przybliża się proces wartościowania nowej muzyki, a także sprawia się, że u współczesnego słuchacza rozbudzona zostaje ciekawość rzeczy nowych, a nie tylko tych znanych i powszechnie lubianych. Muzyka współczesna przestaje w ten sposób być domeną specjalistów i bywalców elitarnych festiwali.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>