PLK PKP na odcinek z Warki do Radomia zarezerwowały 672,12 mln zł brutto. Wpłynęło pięć ofert od konsorcjów:
• Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa - 527,90 mln zł.
• Porr Polska Construction, Porr Polska Infrastructure, Porr Bau, Torpol, Intercor - 587,75 mln zł
• Strabag, Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito, ZUE, Budimex - 608,89 mln zł
• Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka - 609,78 mln zł
• Astaldi, Costruzioni Linee Ferroviarie - 735,52 mln zł.
Kryteria oceny ofert to: cena - 70 proc., termin realizacji - 25 proc., okres gwarancji - 5 proc. Wszystkie konsorcja zadeklarowały 49-miesięczny termin realizacji zadania i 72 miesiące gwarancji. Wybrane konsorcjum zaprojektuje i zmodernizują linię kolejową.
Jak zapowiadają PLK PKP, po zakończeniu modernizacji całej trasy - z Warszawy do Radomia podróż skróci się nawet o 70 minut w przypadku najszybszego połączenia dalekobieżnego. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest w 2021 roku.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>