Przy klawiaturze fortepianu, z akordeonem na ramionach, z samplerem perkusyjnym, który obsługuje stopami, sprawiać może chwilami wrażenie wielkiego muzycznego organizmu. Czysta ekspresja i groove. Kobieta - orkiestra? Do tego wszystkiego główny bohater imprezy: głos, niekiedy zapętlany looperem, niekiedy pełniący rolę perkusji.
Artystka występował na najbardziej prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą, od piosenki estradowej (Opole) poprzez alternatywną scenę rockową (Heineken Opener) i muzykę etniczą na świecie (Womex, TFF Rudolstadt, Sinnes Festival, Ethnoport) aż po muzykę rytualną (Gardzienice).
Karolina Cicha jest kompozytorką, wokalistką i multiinstrumentalistką - rozpoznawalną dzięki oryginalnej technice gry na kilku instrumentach jednocześnie. Jest laureatką GRAND PRIX i Nagrody Publiczności na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia "Nowa Tradycja". W 2015 roku znalazła się w oficjalnej selekcji na WOMEX - największym festiwalu World Music na świecie. Ze swą muzyką odwiedziła kilkadziesiąt festiwali w Europie, Azji i Ameryce.
Jej droga twórcza rozpoczęła się od koncertów solowych i teatru „Gardzienice”. W 2009 roku Cicha zaczęła swą przygodę z muzyką rockową: wraz z utworem „Miłość bez jutra” znalazła się na płycie GAJCY! wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Od tego debiutu - podążając coraz bardziej w kierunku muzyki tradycyjnej i etnicznej – wydała kilka płyt, m.in. „Wieloma językami” (2013) poświęconą językom mniejszości narodowych województwa podlaskiego; „Jidyszland” (2015) poświęconą twórczości poetów żydowskich tworzących w języku jidysz, „Poland-Pakistan” (2016) - fusion z pieśniarzem quawwali Shafqatem Ali Khanem a ostatnio „Płyta tatarska” (2017), w której Cicha zagłębiła się w dziedzictwo muzyczne Tatarów polskich.
22 marca, w czwartek, Karolina Cicha będzie muzycznie prowokować, uwodzić, zadziwiać "Pod 13-tką" (ul. Parkowa 1) od godz. 18. Bilety po 10 zł na biletyna.pl i w kasie Amfiteatru. Liczba miejsc ograniczona, warto się pośpieszyć.