Dostawę zrealizowało konsorcjum firm: PKO Leasing S.A. oraz MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. Cena ofertowa 5-letniego leasingu operacyjnego wynosi 7 133 918 zł netto.
Każdy z autobusów mieści 90 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Dodatkowo posiada stanowisko na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Autobusy są klimatyzowane, w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto każdy pojazd wyposażony jest w wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie do zapowiedzi kolejnych przystanków, monitoring, system liczenia pasażerów, 3 podwójne porty USB, umożliwiające pasażerom ładowanie baterii urządzeń mobilnych oraz kasowniki dotykowe, w tym jeden z funkcją terminala płatniczego.
- Ceny oleju napędowego, gazu i energii elektrycznej ulegają znacznym wahaniom, dlatego stawiamy na dywersyfikację taboru pod kątem paliwa. Kupujemy więc autobusy elektryczne, gazowe i diesle, których norma emisji spalin EURO-6, porównywalna jest obecnie z niską emisją autobusów gazowych – zauważa Piotr Wójcik – Członek Zarządu MPK.
Po raz pierwszy na ulice Radomia nowe MAN-y o charakterystycznym designie, wyjechały dziś rano. Będzie można podróżować nimi na większości linii obsługiwanych przez największego radomskiego przewoźnika.
Ale to nie koniec zmian taborowych w miejskiej Spółce.
- Skutecznie pozyskujemy środki unijne i rozsądnie gospodarujemy finansami własnymi Spółki, dlatego jeszcze w tym roku spodziewamy się dostaw kolejnych 10 autobusów elektrycznych zakupionych w ramach programu Zielony Transport Publiczny faza III oraz następnych 10 nowoczesnych diesli, które pozyskamy w drodze leasingu - dodaje Piotr Szprendałowicz – Dyrektor ds. Ekonomiczno–Administracyjnych MPK. Jak dodaje, następne dwa lata przyniosą dostawy kolejnych 20 elektryków oraz prawdopodobnie 20 autobusów gazowych, na zakup których MPK planuje pozyskać ponad 27 mln zł unijnego wsparcia.
Obecnie MPK posiada 25 autobusów elektrycznych, 42 zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) oraz 64 diesle.