Coraz większą rolę na rynku leasingu odgrywają dodatkowe usługi dostępne w pakiecie z finansowaniem auta firmowego. Co trzeci przedsiębiorca (32%) decyduje się na ubezpieczenie, 13% wybiera kartą paliwową, a 9% usługi serwisów samochodowych. Korzyści, jakie zyskują to przede wszystkim dobre warunki cenowe, które łatwiej wynegocjować leasingodawcy, niż indywidualnemu klientowi. Przy okazji, szczególnie pod koniec roku, kiedy na rynku zwykle obserwujemy ożywienie, możemy liczyć na atrakcyjne promocje - mówi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.
Ubezpieczenie tak, ale w korzystnej cenie
Na szczególną uwagę zasługują ubezpieczenia - najpopularniejsza wśród leasingobiorców usługa uzupełniająca, niezbędna w czasie trwania kontraktu leasingowego.
Każdy przedsiębiorca, który skorzystał z ubezpieczenia leasingowanego samochodu, wykupił pakiet OC/AC. Do tego ponad 40% leasingobiorców zdecydowało się w Assistance.
Najważniejszym kryterium wyboru ubezpieczenia jest jego cena – na ten czynnik wskazało aż trzech na czterech przedsiębiorców. Dla połowy respondentów ważna jest szybkość likwidacji szkody, zaś dla 41% zakres ochrony ubezpieczeniowej. Mamy świadomość, że tym, co najbardziej interesuje naszych klientów jest cena usług. Dlatego w naszej nowej promocji „Złożymy dla Ciebie dobry leasing” składki AC zaczynają się już od 2,9%. Zależało nam również, aby nasi klienci poznali zalety ubezpieczenia GAP, które oferujemy bez opłat w pierwszym roku trwania umowy. Badanie pokazało, że tylko 6% leasingobiorców z niego korzysta i wie, że dzięki takiej ochronie, otrzyma pełną wartość finansowanego samochodu w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży nawet w 4 lub 5 roku trwania umowy - komentuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający BZ WBK Leasing.
Najmniej istotna, choć nadal ważna dla co piątego leasingobiorcy, jest renoma zakładu ubezpieczeniowego (17%).
Warto podkreślić, że w przypadku wyboru usług dodanych do leasingu, kwestią nadrzędną nad ceną, powinna być faktyczna przydatność produktu. Zanim klient dokona wyboru, powinien wnikliwie przeanalizować potrzeby swojej firmy tak, by wybrane usługi spełniały jego oczekiwania i były adekwatne dla jego działalności. BZ WBK Leasing, dzięki współpracy z renomowanymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, takimi, jak Hestia, czy PZU, poza korzystną ceną, zapewnia również szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej i szybką likwidację szkód – podsumowuje Mariusz Włodarczyk.
Metodologia badania
Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie” zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 przedsiębiorstw (równoliczne grupy mikro, małych i średnich firm), a błąd oszacowania 5%. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).