W Polsce inwestycje infrastrukturalne przeważnie padają łupem dużych zagranicznych firm, jak choćby Dragadosa, który buduje obecnie drogę ekspresową S-7 na odcinku Radom (Jedlińsk)-Jędrzejów. Wartość kontraktu wraz z nadzorem ma wynieść przynajmniej 740 mln zł. To właśnie takie inwestycje pchają całą branże do przodu, czyniąc Polskę jednym z najszybciej rozwijających się rynków budowlanych w Europie.
Jako, że przetargi na duże inwestycje drogowe wygrywają zazwyczaj europejskie konsorcja, polskim firmom często przypada rola podwykonawców. W kwietniu budująca zachodnią obwodnicę Radomia hiszpańska firma Dragados podpisała kontrakt na dostarczanie krawężników, obrzeży, koryt drogowych oraz kostki brukowej z radomską firmą Jadar.
Współpracę Dragadosa z Jadarem umożliwiła poniekąd decyzja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która wprowadziła wymóg stosowania komponentów drogowych o podwyższonych parametrach technicznych. Dzięki temu wybór polskiej firmy był możliwy.
- Jadar ma nowoczesne linie produkcyjne i dlatego jest w stanie dostarczać produkty najlepszej jakości. W tym wypadku mają one zwiększoną mrozoodporność oraz wytrzymałość na ściskanie. Poza tym, jako jedyny producent w kraju udzielamy na elementy wibroprasowane 10-letniej gwarancji. Sądzę, że również miało to znaczenie przy wyborze naszej firmy – mówi Bartosz Leszczyński, dyrektor sprzedaży firmy Jadar.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>