Na dokumencie nie będzie już informacji o adresie zameldowania, kolorze oczu i wzroście. Nie będzie też zeskanowanego podpisu posiadacza dowodu osobistego. Dotychczasowego dowody zachowają ważność.
Od 2015 roku będzie utworzony elektroniczny rejestr dowodów osobistych. Dostęp do niego będą miały urzędy gmin. Dzięki temu wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie można złożyć w dowolnej gminie na terenie całego kraju, niezależnie od miejsca zamieszkania. Wniosek o wydanie dowodu również będzie można wysłać drogą elektroniczą. Wniosek składany w gminie będziemy musieli podpisać własnoręcznie, ale formularz będzie mógł wypełnić za daną osobę pracownik gminy w oparciu m.in. o dane w rejestrze PESEL.Niezbędna będzie fotografia tak, jak do paszportu. Zdjęcie musi być aktualne. Dowód osobisty będzie mógł odebrać w gminie pełnomocnik. Dowód będzie ważny przez 10 lat.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>