Środa 30 października
Zenobii, Przemysława, Edmunda
RADOM aktualna pogoda

Nienawiść, zazdrość, przemoc, gniew... Wszystko przez gry komputerowe?

cir 2015-09-07 21:00:00

Zdania odnośnie negatywnego wpływu gier na psychikę ludzką są bardzo podzielone. Jedni uważają, że gra komputerowa wywołuje u dzieci i młodzieży bardzo negatywne emocje, które prowadzą do wzrostu ich agresji wobec rodziców jak i rówieśników. Są także tacy, którzy twierdzą, że to nie gra jest odpowiedzialna za przemoc, ale siecioholizm i poważne uzależnienie od internetu.

Od lat zadawane jest to samo pytanie: czy gra komputerowa może rzeczywiście powodować wzrost poziomu agresji u gracza czy nie? Jak donoszą naukowcy z Florydy, gra pełna przemocy i brutalnego języka przyczynia się do negatywnych i agresywnych zachowań u dzieci, a zwłaszcza u dorastającej młodzieży. Jednak podkreślono, że nie każda gra jest taka sama i powinno się je podzielić na te edukacyjne, logiczne, rozrywkowe bez przemocy jak i na takie, które promują samobójstwo, morderstwo i brak szacunku do drugiej osoby.

Przykładem takiej "rozrywki" jest gra Happy Wheels, w której gracz wciela się w dowolną postać na wózku inwalidzkim. Niby nic w tym niepokojącego, ale jak tylko wózek inwalidzki rusza, gracz poddawany jest seriom samobójczych uderzeń o ścianę, które powoli powodują rozpad jego ciała na małe kawałki. Mimo, że nie ma tutaj wulgarnego i agresywnego języka, to gra sama w sobie jest bardzo brutalna i pełna krwi. Niektórzy zgodzą się, że promuje ona zachowania samobójcze i na pewno negatywnie wpływa na psychikę małego dziecka.

Niestety gra ta bije ostatnio popularność na portalach Poki.pl, gdzie można ją obecnie znaleźć, a przecież jest tam wiele edukacyjnych czy logicznych gier dla każdego dziecka. Gry takie jak ta wspomniana powyżej są przyczyną wielu negatywnych emocji u młodego gracza - od niepokoju po nienawiść, zazdrość i gniew, które kumulowane przez tygodnie mogą mieć opłakane konsekwencje. 

Co więcej, wielu graczy ma zaburzony obraz swojego idola czy wzorca. Zamiast naśladować ludzi pełnych pasji, coraz więcej młodych ludzi wzoruje się na bohaterach z gier. Kim są zazwyczaj ci bohaterowie? To zabójcy ścigani przez policję, handlarze narkotyków, porywacze i samobójcy. Czy są oni dobrymi wzorcami dla młodych ludzi? Z pewnością nie, a kolejne wyniki czteroletnich badań nad agresją wśród młodzieży potwierdzają obawy - gry komputerowe w znacznej mierze przyczyniają się do zachowań aspołecznych wśród dzieci i młodzieży.

Niemniej jednak, naukowcy z Montrealu podzielili się niedawno swoimi bardzo zaskakującymi wynikami, które sugerują, że większość dzieci rodzi się ze skłonnością do agresji i przemocy, a gra komputerowa jedynie pogłębia to zjawisko. Dlatego tak bardzo ważna jest zmiana nawyków dziecka po zajęciach szkolnych.

Może ono biec do pokoju i zasiadać przed ekranem komputera narażając się na siecioholizm i agresję, lub spędzić wolny czas z rodzicami na świeżym powietrzu lub robiąc coś kreatywnego jak malowanie czy czytanie. Im bardziej będziemy kontrolować aktywność naszych pociech online, tym lepsze korzyści przyniesie to zarówno im samym jak i nam rodzicom. 

Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych