Sobota 23 listopada
Adeli, Klemensa, Orestesa
RADOM aktualna pogoda

Mieszkańcy woj. Mazowieckiego wolą działać niż narzekać na swój los!

I.Kopacz, mediaforum, mg 2014-06-08 13:00:00

59% mieszkańców woj. Mazowieckiego woli działać niż narzekać na swój los a 51% respondentów czuje się kowalami własnego losu i uważa, że powodzenie w życiu zależy głównie od ich decyzji. Jak wynika z badania „Barometr ING: Realizujemy czy snujemy” przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie ING Banku Śląskiego czynnik, który powstrzymuje aż 49% respondentów z woj. Mazowieckiego przed realizacją marzeń to brak środków finansowych.

Ponad dwie trzecie (71%) Polaków przyznaje, że zdarza im się odkładać realizację ważnych dla nich rzeczy na później, przy czym 16% deklaruje, że taka sytuacja ma często miejsce w ich życiu.  Nie traktujmy naszych planów i marzeń jak fanaberii.

O tym, że Polacy są bardzo przedsiębiorczym narodem najbardziej przekonani są mieszkańcy woj. Lubuskiego (48%), Podkarpackiego (44%) i Warmińsko-mazurskiego (43%). Natomiast mieszkańcy woj. Opolskiego (80%), woj. Łódzkiego (77%) i Małopolskiego (72%) uplasowali się w czołówce regionów, gdzie respondenci zdecydowanie wolą działać niż narzekać na swój los.

- To co najczęściej nas hamuje to zwlekanie i wymówki. A ponieważ są wymówki, które zawsze dobrze brzmią, to na pierwszym miejscu tego co nas powstrzymuje w działaniu, umieszczamy brak środków finansowych. – mówi Jacek Walkiewicz*, trener motywacji i ekspert ING -  Ciągle jeszcze trudno jest nam mówić o pieniądzach jak o naturalnym środku do realizacji życiowych celów. Naturalnym to znaczy takim, który jest dostępny tylko należy aktywnie go poszukać np. udając się do banku. Narzekanie na brak środków finansowych na pewno zbliża  i jednoczy w rozmowach z ludźmi. Wręcz czasami „wypada” eksponować swój niedostatek i kłopoty finansowe, aby zyskać aprobatę innych. Tylko że taka postawa hamuje przed działaniem i wspiera poczucie braku możliwości, braku środków, poczucie życiowej biedy i braku szczęścia, którego nam brakuje a innym nie. Ostatecznym efektem jest  brak chęci do działania – tłumaczy Jacek Walkiewicz.

Informacje o badaniu:

„Barometr ING: Realizujemy czy snujemy” to badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie ING Banku Śląskiego w kwietniu 2014 roku. Badanie było częścią Omnibusa, czyli wielotematycznego sondażu realizowanego techniką CAPI, w trakcie wywiadu osobistego (face-to-face), w domach respondentów. Badanie Omnibus przeprowadzane jest na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1001 osób  w wieku 15+. Próba ma charakter losowo-kwotowy, czyli zapewnia losowy dobór lokalizacji do badania,a jednocześnie gwarantuje zgodność struktury próby ze strukturą populacji. Celem badania było poznanie postaw Polaków wobec planowania oraz określenie znaczenia finansów w procesie planowania i odkładania swoich planów i zamierzeń.

*Jacek Walkiewicz – ekspert ING, trener motywacji, inspirujący mówca, autor książek „Pełna MOC życia” i „Pełna moc możliwości”, członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Ceniony za energetyczny i pełen humoru styl prowadzenia szkoleń i wykładów. W ciągu 20 lat wzięło w nich udział ponad 30.000 słuchaczy. Od 10 lat specjalizuje się w szkoleniach z rozwoju umiejętności osobistych i zawodowych. Swoją wiedzę czerpie z własnych doświadczeń, ze spotkań z mentorami oraz cyklicznych podróży odbywanych w różne zakątki świata. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych