1. Pozycjonowanie to większy ruch organiczny
Wyszukiwania organiczne to najważniejsze źródło ruchu dla każdej witryny internetowej. Nawet najładniejszy sklep internetowy nie będzie notował odpowiednich przychodów, jeśli nikt nie będzie go odwiedzał. Warto więc zadbać o odpowiedni ruch w naszym sklepie, a najlepiej zrobić to przy pomocy wyszukiwarki Google.
To właśnie w tym miejscu rozpoczyna się większość poszukiwań produktów i usług - od złożenia zapytania w oknie wyszukiwarki. Koniecznie należy się więc pokazać w wynikach wyszukiwań - najlepiej jak najwyżej, ponieważ 80% wejść organicznych generują linki obecne w TOP 3. Tym żeby tam trafić zajmuje się właśnie się pozycjonowanie stron - warto, więc z niego skorzystać!
2. Więcej klientów to większe zyski
Prowadząc biznes w internecie, zależy nam na tym, by nasza witryna była odwiedzana przez jak największa liczba użytkowników. To właśnie oni zapewniają zamówienia, a co najważniejsze przychody biznesu. Pozycjonowanie strony zapewnia ruch na stronie, który przełoży się na większą liczbę zamówień. Warto więc korzystać z tego typu źródeł pozyskiwania ruchu, które pomogą na dobre rozkręcić biznes.
3. Rozpoznawalność marki
Kreowanie wizerunku silnej marki to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiane są przed firmami, również tymi prowadzącymi działalność w internecie. Wielu potencjalnych klientów przed podjęciem decyzji o zakupie przegląda kilkukrotnie wyniki wyszukiwania, pojawienie się na wysokiej pozycji da mu jasny sygnał, że nasza marka jest jednym z branżowych liderów. Będąc na takiej pozycji, łatwiej jest zdobyć zaufanie potencjalnego klienta.
4. Efekty pozycjonowania są trwałe
W odróżnieniu od płatnych działań reklamowych, efekty pozycjonowania stron są dużo trwalsze - mogą utrzymywać się nawet kilka lat po zakończeniu prac związanych z SEO - pozwala to długo czerpać korzyści z raz podjętych działań. W przypadku płatnych działań ruch nie jest pozyskiwany w momencie wyczerpania się budżetu.
5. Buduj pozycję eksperta
Jednym z najważniejszych elementów skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest content marketing. To doskonałe narzędzie, nie tylko do poprawy swojej pozycji w wynikach wyszukiwań, ale również szansa na zbudowanie wizerunku branżowego eksperta. Umieszczanie na blogu, czy też portalach zewnętrznych wysokiej jakości treści pozwala wykreować taki wizerunek.