Głównym założeniem kampanii World Hunger Relief 2012 jest zwiększanie świadomości problemu głodu na świecie oraz finansowanie programów walki z głodem realizowanych przez World Food Program [ONZ] w krajach rozwijających się. Większość pieniędzy zebranych w polskich restauracjach KFC zostanie przekazana Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, której celem jest dożywianie dzieci w lokalnych społecznościach Polski. Pozostała część zgromadzonych środków wesprze programy pomocowe realizowane w ramach kampanii ogólnoświatowej.
- Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak dużym zagrożeniem dla ludzi na całym świecie jest głód – mówi Anna Bednarska, Senior Brand Manager KFC. – Restauracje KFC to miejsca, które każdego dnia odwiedzają miliony osób. Mam nadzieję, że dzięki akcji World Hunger Relief zwrócimy ich uwagę na problem niedożywienia na świecie, z którym tak często spotykamy się w naszym najbliższym otoczeniu. Chcemy więc zachęcić wszystkich, by podczas spożywania posiłku w naszych restauracjach pomyśleli również o tych, którym doskwiera głód – dodaje.
Zbiórka środków przeznaczonych na realizację programu World Hunger Relief będzie prowadzona w restauracjach KFC w całej Polsce od 4 do 31 października 2012r.
Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, której przekazane zostaną pieniądze zebrane w polskich restauracjach KFC, prowadzi program dożywiania Hot-Meal-A-Day. Jego cel to codzienne ofiarowanie dzieciom z 13 szkół ciepłego posiłku. Od 2003 roku udało się dostarczyć ponad milion posiłków najbardziej potrzebującym dzieciom. Do obszaru działań należą również liczne programy edukacyjne, językowe, a także wymiany kulturowe. Nadrzędnym celem Fundacji jest poprawienie sytuacji życiowej dzieci z najbiedniejszych rejonów w Polsce.