Na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Uniwersytetem Cambridge w dniach 14, 20-21 i 26 listopada 2020 r. odbył się internetowy EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon.
MAKEathon był międzynarodowym wydarzeniem, które zgromadziło ponad 30 uczestników z 21 krajów z różnych środowisk, którzy wspólnie pracowali nad nowymi pomysłami biznesowymi i koncepcjami produktów, które mogłyby pomóc w bardziej zrównoważonym spożyciu owoców i warzyw nie tylko podczas COVID-19, ale także w przypadku przyszłych zakłóceń, takich jak zmiany klimatu i inne pandemie.
Podczas MAKEathonu sześć zespołów pracowało nad koncepcjami i prototypami produktów, które mają potencjał złagodzenia różnych problemów i mogą wywrzeć wpływ na społeczeństwo na dużą skalę, zapewnianym przez kilka podmiotów z sektora owoców i warzyw, które stanowią podstawę tego szerszego wyzwania.
W wydarzeniu startował zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji w którego skład wchodzili studenci Uniwersytetu Technologiczno Humanistycznego w Radomiu: Karolina Domagała, Szymon Kiernoz, Aneta Zdunek, a także fascynaci ruchu FAB LAB Sebastian Nowak oraz Arkadiusz Lachowicz.
Podczas EIT Food MAKEitFRUVEG MAKEathon uczestnicy zdobyli umiejętności z technik i urządzeń do prototypowania, takich jak: elektroniczna symulacja w Tinkercad, modelowanie 3d, drukowanie 3d, projektowanie 2d i cięcie laserowe.
Zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji stworzył innowacyjną markę produktową dla naszego lokalnego skarbu którym są jabłka. Polish Apple Valley: Innowacyjny produkt w postaci musu jabłkowego, którego zamknięcie stanowi nakrętka będąca zabawką w kształcie jabłka. Ponadto zakrętka będzie kompatybilna z klockami Lego Duplo.
Produkt został pozytywnie oceniony przez ekspertów konkursu i wykazuje duży potencjał do komercjalizacji. Dalsze prace nad rozwojem innowacyjnego produktu realizowane będą przez zespół Fundacji Kreatywnych Innowacji w ramach Ekonomii Społecznej.