Ford Mondeo Hybrid zdecydowanie przyciąga wzrok przechodniów. Jest bardzo eleganckim autem, wygląda dobrze z każdej strony i jest dopracowany pod względem stylistyki. Ford wymalował na twarzy tego samochodu zadziorny charakter, a zgrabną sylwetkę podkreślają dwa ostro zaznaczone przetłoczenia na boku. To auto podoba się każdemu, z kim o nim rozmawiam...
Dane techniczne
Układ hybrydowy w Fordzie Mondeo Hybrid to dwulitrowa wolnossąca benzyna, współgrająca z silnikiem elektrycznym. W efekcie samochód legitymuje się mocą 187 KM oraz momentem 175 Nm, co przekłada się na sprint do pierwszej setki w czasie 9,2 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 187 km/h.
Ideą napędu hybrydowego jest zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. I faktycznie - Mondeo Hybrid nie jest łasy na benzynę. Według danych technicznych średnie spalanie wynosi 4,2 litra na 100 KM, zaś w mieście jest to zaledwie 2,8 l. Te dane podczas naszych testów potwierdziły się.
Energia z baterii
Przy szybkiej jeździe lub przy niskim poziomie naładowania akumulatora auto napędzane jest tylko silnikiem benzynowym. Natomiast silnik elektryczny w tej fazie pracuje jako alternator ładujący baterie. Są one ładowane także podczas hamowania - to tzw. tryb rekuperacji (zamiana energii kinetycznej w energię elektryczną).
Reasumując, w mieście na silniku elektrycznym, nie przekraczając prędkości 50 km/h, można przejechać całkiem długi dystans. A podczas jazdy na parkingach czy w miejscach, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości (np. w strefach zamieszkania, w centrach handlowych) pracuje tylko silnik elektryczny. System sam wykryje, kiedy pojemność baterii spadnie do poziomu, kiedy trzeba ją doładować. Wówczas automatycznie włączy się silnik spalinowy.
Cichutki i bezpieczny
Moc - podczas dodawania gazu - jest w Ford Mondeo Hybrid przenoszona na przednie koła za pomocą bezstopniowej przekładni eCVT. Największą bolączką takich skrzyni jest dźwięk wyjącego silnika. Owszem w Mondeo Hybrid usłyszymy wycie, ale w porównaniu do konkurencji jest ono zaskakująco ciche. Prowadzisz auto i nie słyszysz praktycznie w ogóle, że ono jedzie... Również elastyczność napędu jest nadspodziewanie dobra.
Wygląd wewnętrzny hybrydowego Forda jest imponujący. Duży komputer, nawigacja, Bluetooth, świetne audio, podgrzewane fotele i mnóstwo przydatnych systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie znalazło się również miejsce dla świetnego patentu jakim są tylne pasy z wbudowaną poduszką powietrzną.
Odpoczynek w samochodzie
Nigdy nie pomyślałbym, że prowadząc auto - można odpoczywać. A jednak! Ford Mondeo Hybrid daje takie możliwości. Wygodne siedzenia to nie wszystko, ogólny komfort jazdy jest niesamowity. Odpoczywająca lewa noga, cichy silnik oraz chociażby kamerka wspomagająca parkowanie tyłem... Ford Mondeo Hybrid pięknie prezentował się na radomskich ulicach, czy to na deptaku, czy przy terminalu Portu Lotniczego Radom. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność!
Przystępna cena
Jak na samochód o tak wielu zaletach i tak małym spalaniu - cena Ford Mondeo Hybrid jest naprawdę bardzo dobra. Samochód dostępny jest w salonach za dokładnie 120 300 zł, a jego najbogatsza wersja to koszt 130 500 zł.
Auto to zapewne spodoba się również ekologom, gdyż jazda Ford Mondeo Hybrid po mieście - niemal nie przyczynia się do powstawania smogu, a to dlatego, że - jak już wspominaliśmy - przy spokojnej jeździe używa tylko napędu elektrycznego.
Małe spalanie to zapewne główny atut tego samochodu. Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem nowego auta, koniecznie powinien siąść za kierownicą Forda Mondeo Hybrid. Wystarczy mu jedna jazda testowa, aby wziąć ten samochód poważnie pod uwagę.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>