Od 1 września PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały rozpoczęcie prac na odcinku Warka - Strzyżyna. Jest to kolejny odcinek modernizowanej linii kolejowej Warszawa - Radom. Roboty rozpoczną się od demontażu sieci trakcyjnej. W kolejnym etapie wzmocnione będzie podłoże, na którym powstanie nowy nasyp i dwutorowa linia.
Ze względu na to, że dotychczas linia była jednotorowa, konieczne są zmiany w obowiązującej komunikacji. Pociągi z Warszawy kursować będą do stacji Warka. Na jednotorowym odcinku Warka - Radom za pociągi jeździć będą autobusy.
Od marca br. modernizowana jest jednotorowa linia Strzyżyna - Radom. Kończy się budowa konstrukcji nowego mostu nad rzeką Pilicą dla toru nr 1. We wrześniu rozpocznie się demontaż istniejącej konstrukcji dla toru nr 2 i budowa nowej.
Wykonawca zgromadził już niezbędne materiały do realizacji robót na obydwu zamkniętych odcinkach. Zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka - Radom planowane jest w połowie 2021 roku.
Na linii Warszawa - Radom zmodernizowany jest odcinek Warszawa - Czachówek. Wymieniono na nim już urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek - Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.