Na stacji Radom przebudowany zostanie układ torowy oraz perony, które zyskają nowe zadaszenie, ławki i tablice informacyjne. Odnowione zostanie również przejście podziemne łączące plac dworcowy z ulicą Władysława Domagalskiego. Pasażerowie korzystający z przystanków pomiędzy Radomiem i Warszawą zyskają nowe, wyższe, a przez to wygodniejsze perony. Więcej na temat przebudowy stacji pisaliśmy tutaj.
Prace dotyczą stacji i Radom i Radom Wschodni. W ubiegłym tygodniu rozpoczęła się tu rozbiórka rampy towarowej, która biegnie przy peronie nr 5. Prace trwają już na wielu peronach m.in. przy torze nr 12, który jest demontowany. Częściowo rozebrany jest również tor 14. Podkłady składowane są na oczyszczonym terenie nieopodal ul. Domagalskiego, a szyny - w międzytorzu częściowo rozebranego toru nr 14. Nad peronem nr 3 zdemontowano oprawy świetlówkowe z wiaty, a na torze nr 8 ładowane są elementy bram.
W środę został zamknięty dworcowy tunel, nie ma przejścia dla pieszych. Choć radomski magistrat wypracował z Polskimi Kolejami Państwowymi rozwiązanie dla tej sytuacji, na realizację pomysłu będzie trzeba poczekaj kilka miesięcy. Pisaliśmy o tym tutaj. Póki co radomianie, którzy z centrum chcą się pieszo dostać np. na Ustronie muszą nadrabiać spory kawałek. Obecnie przejście jest możliwe albo przejściem podziemnym na ul. Słowackiego albo przez wiadukt znajdujący się nad al. Grzecznarowskiego.
Więcej zdjęć znajdziecie na facebook'owym profilu Kolej na Radom.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>